آموزش

پانزده هزار جلدکتاب کمک شد

 کابل باختر/ 25/ دلو

کشور آذربایجان پانزده هزار جلد کتاب آگاهی از خطرات ماین و مهمات منفجر ناشده را امروز به اداره ملی آماده گی مبارزه با حوادث مساعدت نمود.

به گزارش خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر ،درمحفلی که به همین مناسبت برگزار شده بود عبدالحق رییس اداره انسجام تطهیر ماین اداره ملی آماده گی مبارزه با حوادث گفت که کتب متذکره که حاوی پیام های آگاهی از خطرات ماین میباشد به دسترس وزارت معارف قرار داده میشود تا از طریق معلمان در مکاتب به خاطر آشنایی شاگردان تدریس گردد.

داکتر سید حمیدالله معین وزارت معارف در سخنرانی خود گفت، وزارت معارف ، اداره ملی آماده گی مبارزه با حوادث و مرکز هماهنگی امور ماین پاکی افغانستان ، تصمیم گرفته اند تا درپهلو سایر فعالیت های آگاهی از خطرات ماین در مکاتب کشور این کتاب را نیز در مکاتب کشور استفاده کنند.

او گفت که این کتاب به گونه امتحانی در تعداد ازمکاتب ولایات و مرکز تدریس خواهد شد.

 درهمین حال موسی جلال اوف مسوول آگاهی از خطرات ماین و مهمات مرکز هم آهنگی آذربایجان ضمن آنکه از ادامه همکاری کشورش اطمینان داده گفت که اگر یک طفل از طریق آگاهی از خطرات ماین نجات می یابد بهتر از کمک های هنگفت پول های دالری است.

به گفته مسوولان موسسات ماین پاکی ، افغانستان درسال 2003 تعهد سپرد که الی سال 2007 تمام ذخایر موجود ماین ها را از بین برده و تلاش خواهد نمود تا پایان سال 2013 میلادی تمام ساحات ملوث به ماین را پاک سازی نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا