گزارش ها

سناتور لیندسی گراهام :خروج از یک منطقه پراز هراس افگنان٬ خلاف توصیه های نظامی است

کابل  باختر ۱۰  اسد
یک سناتور برجسته امریکا که باقصر سفید نزدیک است٬خروج از مناطق پرازهراس افگنان را خلاف توصیه های نظامی دانسته است.
گزارشگرآژانس باخترمی نگارد:درحالی که سیاست گذاران امریکایی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری درکشورشان آمادگی می گیرند یک سناتور امریکایی که خود وابسته به حزب جمهوری خواهان است به دموکرات ها هشدار داه است که نباید از مساله افغانستان در پیکار های انتخاباتی شان استفاده کنند. 
سناتورلیندسی گراهام مساله خروج نیروهای این کشور از افغانستان را که از سوی کاندیداهای دموکرات در مناظره اولیه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مطرح شد، موردانتقاد قرار داده است.
سناتور لیندسی گراهام گفته است٬ این پیشنهاد از سوی دموکرات‌ها،‌ تنها کمکی برای گروه‌های تروریستی است.
اودرحالی ازدموکرات بابت دستاویز کردن مساله افغانستان در پیکارهای انتخاباتی٬انتقاد می کند که ترامپ رییس جمهوری امریکا هم تاکید دارد که به جنگ افغانستان پایان داده شود. و به این منظور مصروف مذاکرات شتابان با طالبان است.
ترامپ دو روز قبل ٬آغاز دستور خروج بخشی از نیروهای امریکایی را از افغانستان تا قبل ازانتخابات ریاست جمهوری امریکا صادر کرد.
منتفدان ترامپ درداخل و خارج از آن کشور گفته اند که ترامپ به منظور تقویت موضع خود درانتخابات آینده ریاست جمهوری٬ دستور خروج بخشی از نیروهای امریکایی را از افغانستان صادر کرده است.
موضع گیری ترامپ که از حزب جمهوری خواه نمایندگی می کند وموضع گیری دموکرات های امریکا نشان می دهد که مساله خروج عساکر از افغانستان می تواند برای هر دو حزب امتیازآور است.
امریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی به بهانه جنگ علیه هراس افگنی در افغانستان حضور نظامی یافت که تا امروز ادامه دارد.
مگر سناتورگراهام تاکید دارد که خروج نیروهای آمریکایی از مناطق جنگی که پر از تروریست است برخلاف توصیه‌های نظامی است که در هیچ زمان برای امریکا کارا نمی باشد بل چسپیدن به چنین مسایل کارخوب نیست٬ داعش و القاعده عاشق چنین مناظره‌های انتخاباتی هستند.
هدف گراهام از مناطق پر از تروریست افغانستان سوریه وعراق است .
تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا