اخبارجامعه

سرپرست وزارت شهدا و معلولین: شوراهای اجتماعی ورثۀ شهدا و معلولین از ضرورت‌های اساسی برای دادخواهی است

کابل/ 9سرطان/ باختر

سرپرست وزارت شهدا و معلولان می گوید: بورد مشورتی مشترک بین وزارت امور شهدا و معلولین و شوراهای اجتماعی ورثۀ شهدا و اشخاص دارای معلولیت یکی از ضرورت‌های اساسی است.

دفتر مطبوعاتی وزارت شهدا و معلولین امروز به خبرنگار آژانس باختر: حمیدالله فاروقی، سرپرست و نامزد وزیر وزارت امور شهدا و معلولین با مسوولین نهادها و شوراهای اجتماعی و اشخاص دارای معلولیت دیدار و دربارۀ چالش‌ها و مشکلات افراد دارای معلولیت و ورثۀ شهدا، با آنها صحبت کرد.  

سرپرست وزارت امور شهدا و معلولین گفت که این وزارت در پی تأمین شفافیت در روندهای کاری، برقی کردن خدمات، بانکی‌ کردن پرداخت‌ها و بلند بردن سطح مشارکت معلولین و ورثۀ شهدا در عرصه‌های مختلف اجتماعی است و در این راستا از هیچ نوع تلاش دریغ نمی کند.

فاروقی افزود، تشکیل بورد مشورتی مشترک بین وزارت امور شهدا و معلولین و مسوولان نهادها و شوراهای اجتماعی ورثۀ شهدا و اشخاص دارای معلولیت را یکی از ضرورت‌های اساسی برای دادخواهی و مشوره‌دهی است.

فاروقی، همکاری نهادها، شوراها و انجمن‌های اجتماعی ورثۀ شهدا و اشخاص دارای معلولیت را در اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های استراتیژیک وزارت امور شهدا و معلولان مهم خواند و بر تقویت همکاری و کاهش فاصله بین وزارت و آن نهادها تأکید کرد.

او تدوین استراتیژی ملی معلولیت را یکی از اقدامات مهم و اساسی وزارت امور شهدا و معلولین دانسته و افزود: پس از منظوری آن توسط مقام عالی ریاست جمهوری و اجرای آن در 10 سال آینده، مشکلات عمدۀ فراروی زندگی اشخاص دارای معلولیت حل می شود.

همچنان، آنها به مقام و هیئت رهبری وزارت امور شهدا و معلولین وعدۀ هر نوع همکاری را در راستای تأمین شفافیت، مبارزه با فساد و روند برقی کردن خدمات را دادند. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا