آموزش

اطلاعیه وزارت تحصیلات عالی در مورد بورسیه های لیسانس کشور کوریا

کابل باختر 9 عقرب
پوهنتون مطالعات خارجی هانکوک (Hankuk University Of Foreign Studies ) کشور کوریا، از اعطای 3 سیت بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس برای  سال 2016/2017 اطلاع داده بود اخیراً در جلسه مورخ 3/عقرب/1395 کمیسیون عالی توزیع بورسها مجدداً فیصله بر آن شد تا بورسیه مذکور با در نظرداشت 80 فیصد نمرات سه ساله دوره مکتب و دانستن زبان انگلیسی بطور آزاد تحت شرایط ذیل اعلان گردید.
شرایط بورسیه:
 تمام معلومات و فورمه های مربوط در وب سایت پوهنتون هانکوک و در لینک های ذیل موجود میباشد کاندیدان میتوانند به این آدرس  ها تماس گرفته حل مشکل نمایند :
 http://www.international.hufs.ac.kr   ،  [email protected]  شماره تماس  +8221732066
 در صورتیکه کاندید بنابر معاذیری از طریق آنلان ثبت نام نموده نمیتواند بعد از ارسال ایمیل به آدرس [email protected] و دریافت رهنمایی های لازم تخنیکی از طرف پوهنتون هانکوک میتواند به گونه آفلاین به بورس مذکور ثبت نام نمایند .
 داشتن نمره TOEFL حد اقل 80 و یا IELTS 5,5 حتمی بوده در صورتیکه کاندید TOEFL  و یا هم IELTS را نداشته باشند تسلط وی بر زبان انگلیسی توسط مسئولین در پوهنتون هانکوک از طریق مصاحبه تثبیت میگردد.
 پذیرش در این بورسیه نهایتاً رقابتی بوده در قسمت قبولی و عدم قبولی ( سه تن ) به عهده کمیته مخصوص پذیرش در پوهنتون هانکوک میباشد .
 کاندید باید از طرف سفیر ج.ا .افغانستان در سیول به پوهنتون مطالعات خارجی هانکوک معرفی و توصیه ( Recommend ) گردد.
 کاندید ضمن اینکه اسناد مربوطه را آنلاین خانه پری می نماید یک نقل آنرا از طریق پست به  آدرس پوهنتون هانکوک نیز ارسال نمایند . Hankuk University of Foreign Studies , 107 imun-ro , Dongdaemun-gu , Seoul02450, korea
اسناد مورد ضرورت :
 ارایه شهادتنامه با تائید و مهر وزارت  محترم امور خارجه .
 ارایه فورم کاندیدی بورسیه
 ارایه تعهد نامه
 تکمیل دو قطعه تضمین خط از دو تن کارمندان برحال ادارات محترم دولتی افغانستان
 کاندیدان واجد شرایط میتوانند (تعهد نامه، تضمین خط ها و فورم کاندیدی ) را از وزارت  تحصیلات عالی بدست بیاورند .
امتیازات و مصارف بورسیه :
  هزینه درخواستی (Application Fee ) ، هزینه ورودی (Entrance Fee) و هزینه ثبت نام (Tuition Fee ) از جانب
پوهنتون هانکوک برای مدت چهار سال در مجموع برای هشت سمستر درسی پرداخت میگردد .
 برای اینکه هزینه های فوق بصورت دوامدار از طرف پوهنتون پرداخت گردد، محصل باید در ختم هر سمستر حد اوسط 3,5 را در مجموع نمرات خویش تکمیل نمایند در صورتیکه مجموع نمره مذکور را بدست آورده نتواند ، مکلف به پرداخت تمام هزینه های تحصیلی خویش میگردد .
 بیمه صحی در جریان اقامت در کوریا ، مصارف رفت و برگشت از کابل الی سیول و برعکس آن ، هزینه بود و باش به عهده شخص کاندید بوده ، پوهنتون هانکوک و یا هیچ نهاد دیگر در کوریا به شمول سفارت ج . ا افغانستان  در سیول عهده دار پول مصارف  محصل نمیگردد .
رشته های تحصیلی :
به جز از رشته های ذیل ، در سایر رشته ها کاندید باید به زبان کوریایی تسلط داشته و سند مخصوص آنرا ارایه نماید .
 International Studies
 College of Business
 Department of international Law & Economics
 Collage of English
 Korean Studies
 International Sports and Leisure
بناءً از تمام متقاضیان واجد شرایط که در امتحان کانکور 1394/1395 اشتراک نموده علاقمند اشتراک در بورسیه فوق باشند  رسانیده میشود که بعد از ثبت نام بصورت آنلاین ، جهت اخذ سایر فورمه جات به ریاست تحصیلات عالی در خارجه مراجعه  نموده، و بعد از تکمیل کاپی  اسناد خویش را  قبل از تاریخ22  /8  /1395 به این اداره دوباره تسلیم نمایند .
قابل یاد آوریست در صورتیکه متقاضیان بیشتر از سیت های مذکور (3 سیت ) گردد کاندیدان واجد شرایط بر اساس بلندترین نمرات کانکور انتخاب خواهند شد  .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا