سیاست

حضور مستقیم نمایندگان قربانیان جنگ در روند صلح از سوی وزارت دولت در امور صلح تسهیل می‌ شود

کابل / 2 ثور / باختر
عبدالسلام رحیمی، نماینده خاص رئیس‌جمهور و وزیر دولت در امور صلح از طریق ویدیوکنفرانس با شماری از بازماندگان قربانیان جنگ‌های اخیر در کشور صحبت کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت دولت در امور صلح  به آژانس باختر،در این ویدیوکنفرانس، پس از استماع صحبت‌ها و نظریات اشتراک‌کنندگان، عبدالسلام رحیمی نماینده خاص رئیس‌جمهور و وزیر دولت در امور صلح، ضمن اظهار غم‌شریکی خویش با تمامی بازماندگان قربانیان جنگ، از نظریات ارائه ‌شده استقبال کرد.
همچنین بازماندگان قربانیان جنگ ضمن حمایت از تصمیم برای توافق صلح، به منظور پاسخ‌دهی به سوالات، نگرانی‌ها و شنیدن نظریات‌شان، خواستار نقش فعال خانواده‌های قربانیان جنگ در مذاکرات صلح شدند.
آنان با بیان این که در مذاکرات صلح به حقوق زنان، قربانیان و اقلیت‌ها احترام گذاشته شود، تأکید کردند که برای حفظ و تقویت دستاوردهایی که در این عرصه‌ها به دست آمده، باید تلاش صورت گیرد.
عبدالسلام رحیمی گفت که ختم جنگ و نابسامانی‌های چهار دهه اخیر و نیز تأمین و تحکیم صلح در کشور مستلزم گذشت، فراخ‌دلی و سهم فعال در روند صلح می‌‌باشد.
رحیمی ابراز داشت که وقایع گذشته نباید مانع پیشرفت در آینده شود.
نماینده خاص رییس‌جمهور با بیان این که وزارت دولت در امور صلح تلاش می‌نماید تا حضور مستقیم نمایندگان متضررین و قربانیان جنگ را در روند صلح تسهیل کند، گفت که افرادی به نمایندگی از این قشر در تصمیم‌گیری‌های مرتبط به صلح حضور خواهند داشت و آنان خود صدای‌‌شان را در روند صلح خواهند داشت.
رحیمی در اخیر گفت که وزارت دولت در امور صلح در نظر دارد ویب‌سایتی را به منظور ثبت آمار و ارقام دقیق تمامی متضرران و قربانیان جنگ در سطح کشور راه‌اندازی کند تا با استفاده از آن به معلومات جامع و همه‌شمول قربانیان جنگ دسترسی حاصل شود . جاوید

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا