جهان

خودکشی پیلوت،عامل سقوط طیاره مالزیایی بوده است

کوالالامپور- ایرنا- ۲۵ ثور – باختر
کارشناسان صنعت هوانوردی فرضیه ای را مطرح کردند که براساس آن علت مفقود شدن طیاره مسافربری مالزیایی ' ام اچ 370' ، در چهارسال پیش خودکشی پیلوت این  طیاره ، سقوط عمدی و شیرجه مرگ وی در آبهای اقیانوس آرام بوده است.
به گزارش آژانس باختر به نقل از ایرنا، یک گروه از کارشناسان بین المللی صنعت هوانوردی شام دوشنبه در میزگردی در  شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز استرالیا افزودند: ناپدید شدن MH370 توسط  پیلوت این طیاره کاپیتان 'زهری احمد شاه' اقدامی عمدی و مجرمانه بوده است.
لری ونس  مفتش ارشد سابق هیئت امنیت ترانسپورت کانادا و پژوهشگر صنعت هوانوردی در این میزگرد گفت: بررسی شواهد و مدارک نشان می دهد  که کاپیتان این طیاره خودکشی کرده و به همراه خود 239 نفر از مسافران و سرنشینان طیاره را که دو نفر از آنها اتباع ایرانی بودند در آبهای اقیانوس غرق کرد.
'سایمون هاردی' پیلوت و تربیت کننده بوئینگ 777 نیز دراین میزگرد گفت: کاپیتان طیاره با برنامه ریزی در امتداد مرز مالزیا و تایلند پرواز کرد تا از رادارها پنهان بماند و سرانجام پس از عبور از فراز زادگاه خود ، شیرجه مرگ به اعماق آبهای اقیانوس آرام زد.
'هنری هارتولدت' تحلیلگر ترانسپورت هوایی و رئیس گروه تحقیقات اتمسفری استرالیا نیز دراین زمینه گفت: فرضیه خودکشی و سقوط عمدی طیاره توسط  پیلوت به نظر صحیح می رسد زیرا شواهدی مبنی بر دخالت عوامل طبیعی یا فنی در این سقوط به دست نیامده و این مساله از شگفت آورترین اقدامات درتاریخ هوایی بوده است.
این نخستین بار است که گروهی از متخصصان علت سقوط این  طیاره را خودکشی پیلوت اعلام کردند.
این اظهارات درحالی مطرح شده است که محققان هنوز به دنبال لاشه این طیاره هستند و یافته های آنها موجب می شود که یکی از بزرگترین اسرار تاریخ هوانوردی جهان کشف شود.
شرکت آمریکایی مسئول عملیات جستجو برای طیاره  گمشده مالزیایی ام اچ 370 اعلام کرد به رغم جستجوی بیش از 8 هزار کیلومتر مربع در اعماق اقیانوس هند هنوز اثری از این طیاره به دست نیامده است و احتمالا این علمیات در ماه سرطان سال جاری همزمان با چهارمین سالگشت سقوط اسرار آمیز آن به پایان خواهد رسید.ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا