انتخابات

کمیشنر کمیسیون انتخابات: فهرست مراکز رای دهی واقعی نیست

کابل  باختر  ۲۶ سنبله
رییس  کمیسیون مستقل انتخابا ت می گوید که تمامی تدابیربرای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نهایی شده است اما یک کمیشنراین کمیسیون می‌گوید، فهرست مراکز رای‌دهی واقعی نیست.
به گزارش آژانس باختر:حوا علم نورستانی  رییس کمیسیون مستقل انتخابات امروز در جریان کار کنفرانس ملی انتخابات که از سوی آن کمیسیون برگزارشده بود تاکید کرد که انتخابات به وقت و زمان معین آن برگزار خواهدشد و تمامی تدابیردر این رابطه نهایی شده است.
نورستانی گفت٬ ما وظایف خود را به گونه درست انجام دادیم و در چنین یک شرایط توانستیم مواد حساس انتخاباتی را به ولایت ها انتقال دهیم و آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات وجود دارد.
اما محمد عبدالله کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات می گوید: فهرست مراکز رای دهی که از سوی نهادهای امنیتی  داده شده است فهرست واقعی نیست.
او واضح کرد٬ در این فهرست گفته شده است که هیچ مرکز رأی‌دهی در ولایت‌های ارزگان، زابل، هلمند، نیمروز، پکتیا، خوست، ننگرهار، غزنی و کنر مسدود نیست، در حالی‌که در برخی ازاین ولایت ها مشکلات جدی امنیتی وجود دارد.
به‌گفته محمد عبدالله، بر اساس گزارش نهادهای امنیتی در روز انتخابات ۴۳۱ مرکز رأی‎دهی مسدود، ۶۷۵ مرکز با تهدید بلند امنیتی و، ۹۰۷مرکز با تهدید پایین امنیتی روبه‎رو است و ۳۳۶۰ مرکز باز خواهد بود.
او به گونه مثال به ولسوالی پرچمن ولایت فراه اشاره کرد که در آن تمامی مراکز رای دهی باز گفته شده است در حالی که چنین نیست.
محمد عبدالله به پاره یی از مشکلات در داخل کمیسیون انتخابات اشاره کرد و گفت که مقرری هابه اساس سلیقه های قومی ٬سمتی و زبانی صورت گرفته است. اما در این رابطه توضیح نداد .
این ادعای محمد عبدالله از سوی حبیب‌الرحمن ننگ رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات رد شد و تاکید کردکه استخدام در این کمیسیون سلیقه  یی نیست و بر اساس طرزالعمل صورت گرفته است.
محمدعبدالله همچنان از مشکلات جدی دربخش تخنیک و تکنالوژی آن کمیسیون یاد کرد وگفت که نواقص جدی در این دوبخش می تواند پیامد ناگوار داشته باشد.
نهادهای ناظر بر روند انتخابات می‌گویند به دلیل مسدود بودن شمار زیادی از  رای‌دهی در روز انتخابات صدها هزار افغان از اشتراک در انتخابات محروم خواهند شد
وزارت داخله می گوید که برای تامین انتخابات ریاست جمهوری  که در ۶ میزان برنامه ریزی شده است ٬ بیشتر از هفتاد و دوهزار منسوب نیروهای امنیتی توظیف خواهند شدو حدودسی هزار منسوب نیروهای امنیتی دیگر در حالت آماده باش خواهند بود. صائم / شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا