اقتصاد

کنفرانس بین ا لمللی ‘توسعه بندر چابهار’ برگزار شد

چابهار- ایرنا- 7 حوت – باختر
کنفرانس  بین المللی توسعه چابهار یا «روز چابهار» با حضورمقاما ت عا لی رتبه ایران و مهمانانی از 17 کشور دنیا امروز در ایران آغاز شد.
دراین  کنفرانس برای سرمایه ‌گذاری 35 کشور دعوت شده اند که درحال حاضر با حضور 17 کشور و شماری از سرمایه گذاران داخلی در سالون کنفرانس های بین المللی منطقه آزاد چابهار برگزارشده است.
همزمان با این کنفرانس روز گذشته تعدادی از طرح های اقتصادی افتتاح وبه بهره برداری سپرده شد..
مدیرعمومی  بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تجهیزات ستراتیژیکی تخلیه و بارگیری کالا، طرح افزایش ظرفیت آب شیرین کن ، شفاخانه  کوی بندر، هشت دستگاه مکنده با ظرفیت 600 تن، ساختمان شماره یک عملیاتی کتاره های بندر شهید بهشتی و لابراتوار آموزشی از جمله طرح های افتتاح شده با حضور وزیر راه و شهرسازی است.
همزمان با این کنفرانس عملیات تخلیه کشتی کانتینری و تخلیه و بارگیری نخستین محموله صادراتی حبوبات افغانستان به هند در بندر چابهار آغاز شد.
این کنفرانس با حضور مقامات دولتی و فعالان بازرگانی و تجارتی کشورهای مختلف در حال برگزاری است که می تواند منجر به تجهیز هر چه سریع تر بندرو افزایش حجم سرمایه گذاری ها در چابهار شود.
وی تصریح کرد: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران یکی از نقاط کلیدی در حاشیه خلیج و بحیره عمان است و در کریدور شمال- جنوب نقش مهمی ایفا خواهد کرد..
وی افزود: 9 کشتی حامل کالای ترانزیتی افغانستان از سال گذشته تاکنون در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شده است.آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا