جامعه

از روز جهانی حفاظت از لایه اوزون تجلیل شد

کابل  24سنبله باختر
از روز جهانی حفاظت از لایه اوزون دیروز  با حضور شاه زمان میوندی رییس عمومی اداره ملی حفاظت محیط زیست و با اشتراک معینان و روسای مرکزی و ولایتی اداره، نماینده گان ادارات ذیربط، موسسات همکار بین المللی، سکتور خصوصی و فعالین جامعه مدنی در قصر ملکه باغ بابر تجلیل گردید.
به گزارش آژانس باختر به نقل از خبر نامه ای محیط زیست در آغاز محفل پیام ویدیویی بانوی نخست کشور به نشر سپرده شد که در آن بانوی نخست، مردم را به حفظ محیط زیست و لایه اوزون ترغیب نمود.
بعداً رییس عمومی اداره ملی حفاظت محیط زیست ضمن سپاس از پیام بانوی نخست کشور از تعهد دولت جمهوری اسلامی افغانستان در حمایت از فعالیت های حفاظت لایه اوزن اطمینان داده گفت: طی دهه های اخیر به دلیل فعالیت های انسانی، بخشی از لایه اوزون که در ناحیه قطب جنوب زمین قرار دارد تخریب شده بود و این موضوع باعث شد که اشعه مخرب آفتاب به زمین رسیده و سبب خسارات زیاد به کره زمین شود.
میوندی افزود: خوشبختانه در حال حاضر بعد از تلاش های خستگی ناپذیر بین المللی، لایه اوزون در حال ترمیم است و کشور ما در تطبیق موافقتنامه پروتوکل مونتریال، در حذف گازات مخرب لایه اوزون نقش بزرگی داشته است.
رییس عمومی اداره ملی حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: افغانستان توانسته است که در سال های 2016 -17 و 2018 میلادی، مقدار 85 متریک تن گازات کلورو، فلورو کاربن ها ( HCFC ) نوع 22 را کاهش دهد و کمک قابل ملاحظه یی را در جلوگیری از گرمایش زمین نموده است.
در اخیر برنامه، رییس عمومی اداره ملی حفاظت محیط زیست و اشتراک کننده گان از نمایشگاه وسایل دوستدار محیط زیست، ساز گار با تغییر اقلیم و حافظ لایه اوزون که از طرف نهاد ها و سکتور خصوصی به نمایش گذاشته شده بود بازدید بعمل آوردند.  ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا