سیاست

دومین مرحله ثبت نام رایدهنده گان آغاز گردید

کابل5 اسد باختر

دومین مرحله ثبت نام رایدهنده گان در سراسر کشور امروز آغاز گردید.

به گزارش خبر نگار آژانس باختر این مطلب را فضل احمد معنوی كه در یک نشست خبری صحبت میکرد، بیان نموده گفت، مطابق به تقسیم اوقات از قبل تعیین شده کمیسیون مستقل انتخابات ، امروز مرحله  دوم ثبت نام را یدهنده گان در سطح ولسوالی ها و نواحی  شهرهای بزرگ افغانستان، آغاز گردید.

وی گفت قراربود که انتقالات برای ایجاد سه صدو نودونه مرکزثبت نام رایدهنده گان درکشور صورت گیرد که عملآ درسه صدوشصت و پنج  مرکز آن انتقالات صورت گرفته و روند توزیع کارت رایدهی  آغاز گردیده است.

این مراکز  علاوه برچهل و یک مرکزی  است که دوماه قبل برای توزیع کارت رایدهی درمرکز  وولایت ایجاد گردیده بود.

معنوی گفت که تاکنون در چهارده ولسوالی کشور که انتقالات درحال انجام است، مراکز ثبت نام بازنشده و تاچند روز محدود درآن ولسوالی ها نیز مراکزیاد شده میگردد.

وی گفت ولسوالی کاکر در زابل، ناوه درغزنی، دیشو در هلمند و یک ولسوالی دربغلان از تسلط دولت خارج است و ما انتظار داریم تا درآن ولسوالیها امنیت   تامین  وبتوانیم مراکز ثبت نام را درآ ن جا ها نیز ایجاد نمائیم.

معنوی افزود روند دوم ثبت نام رایدهنده گان تا دوماه آینده  ادامه می یابد و درسراسرکشور  به  تعداد چهارصدو چهل مرکز که شامل چهارصدو  چهل محل برای زنان و دختران و به همین رقم محل برای مردها در نظر گرفته شده است.

معنوی گفت دردوماه گذشته یکصدوسی و یک  هزار و هفتصد و شصت و هفت تن که سی هزار و ششصدو هفتاد و دوتن شان را زنان و دختران تشکیل میدهند، در مرحله اول ثبت نام رای دهنده گان، کارت رایدهی اخذ نموده اند.

اوبیان داشت که در سراسر کشور  کمیسیون مستقل انتخابات برای آگاهی عامه   فعالیت هایی را با شیوه های گوناگون  آغاز کرده است.

معنوی با اشاره به ارزش ملی انتخابات گفت: تامین امنیت ، همکاری احزاب ،حکومت وجامعه مدنی و مشارکت عامه مردم ازعواملی است که روند انتخابات افغانستان را به موفقیت میرساند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا