سیاست

محمد کریم خلیلی: مخالفان مسلح دولت شهامت آن را داشته باشند که دست از جنگ و خشونت بردارند

كابل 29  سرطان باختر

محمد کریم خلیلی اولی ویر اوفچا، سرپرست سفارت آلمان مقیم کابل، قبل از ظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نمود.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،دراین ملاقات طرفین بر سر تدوام همکاری های متقابل میان دو کشور، روند صلح، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و دیگر موضوعات مورد علاقه گفتگو نمودند.

نخست، اولی ویر اوفچا، سرپرست سفارت آلمان  مقیم کابل، با اشاره به گذشته تاریخی همکاری های متقابل بین دو کشور، بر تدوام همکاری های دو جانبه و حسن روابط بین افغانستان و آلمان تاکید نموده و اظهار داشت که دولت آلمان به ادامه همکاری های خود با دولت و ملت افغانستان پس از سال 2014 میلادی نیز همچنان ادامه خواهد داد.  وی گفت در نظر است که شماری از سربازان آلمانی پس از سال 2014 برای تقویت و آموزش نیروهای امنیتی افغان، در این کشور حضور داشته باشند.

 سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور، از همکاری های کشور آلمان در بخش توسعه و انکشاف و حضور سربازان آلمانی برای کمک به تامین امنیت افغانستان و مبارزه با تروریزم ابراز قدر دانی نموده گفت؛ یقین دارم روابط دو کشور همچنان که ریشه در گذشته دارد، برای آینده طولانی نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون رییس جمهور صلح را یک ضرورت ملی و از آموزه های مهم دینی عنوان نموده گفت با توجه به اهمیت و ضرورت پروسه صلح، دولت افغانستان همواره تلاش نموده است تا مخالفان مسلح دولت دست از جنگ و خشونت برداشته و در باز سازی و انکشاف کشور سهم بگیرند.

اما مخالفان مسلح دولت که همواره از بیرون مرز های کشور مورد حمایت قرار می گیرند، به تلاش های دولت برای تامین صلح و مصالحه در کشور با حملات انتحاری و دهشت افگنی پاسخ داده انده اند.

به گفته معاون رییس جمهور فشار بر مراکز حمایتی- سیاسی و پایگاه های آموزشی و تقویتی گروه طالبان در بیرون از مرزهای کشور، بر رویکرد مخالفان مسلح دولت به تامین صلح در کشور اثر گذار می باشد. وی ابراز امید واری نمود که مخالفان مسلح دولت شهامت آن را داشته باشند که دست از جنگ و خشونت برداشته و به روند صلح بپیوندند، ورنه مردم افغانستان و نیروهای امنیتی دولت توان آرا خواهند داشت تا در برابر هرگونه حرکتی که افغانستان را به گذشته برگرداند، ایستادگی نماید.

در این ملاقات معاون رییس جمهور، همچنین اظهار داشت که دولت افغانستان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی در سال 2014 میلادی مصمم بوده و هیچ گزینه ای برای انتقال سیاسی در کشور به جز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.    

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا