امنیت

اردوی آلمان نیمی از تجهیزات نظامی خود را از افغانستان بیرون کشید

برلین/دویچه وله/باختر/4حوت
اردوی آلمان با انتقال تجهیزات نظامی اش از افغانستان، نصف برنامۀ بیرون کشیدن قطعات نظامی خود از این کشور را موفقانه انجام داده است.
به گزارش آژانس باختر به نقل از صفحه انترنیتی دویچه وله آلمان ، مانفرید نیلسن، مفتش قرارگاه نظامی آلمان در افغانستان به روزنامه آلمانی ”ولت“ گفت که سومین کشتی بزرگ باربری از بندر ترابزون ترکیه به آلمان رسیده است.
او توضیح داد "ما به این ترتیب بیشتر از نصف یک هزار و سه صد واسطه نقلیه خود را دوباره به آلمان رساندیم."
نیلسن افزود که از تقریباً چهار هزار و هشت صد کانتینر حاوی وسایل نظامی نیز نصف آن حالا دوباره به آلمان انتقال داده شده اند.
به گفته این افسر ارشد آلمانی، کار انتقال تجهیزات اردوی آلمان از افغانستان مطابق با برنامه به پیش می رود.
این وسایل و تجهیزات از قرارگاه اردوی آلمان در شهر مزار شریف نخست توسط هواپیما به شهر بندری ترابزون ترکیه و از آنجا توسط کشتی به آلمان منتقل می شوند.
ماموریت محاربوی ناتو در افغانستان در پایان سال روان میلادی خاتمه می یابد. در حال حاضر تقریباً دو هزار و نهصد سرباز آلمانی، که زمانی شمارآنان به بیشتر از پنج هزار تن می رسید، در افغانستان مستقر هستند. اردوی آلمان می خواهد بعد از سال 2015 میلادی تا هشتصد سرباز خود را برای آموزش نیروهای امنیتی افغانستان در این کشور نگه دارد اما تا هنوز معلوم نیست که چنین ماموریتی تصویب و عملی خواهد شد، یا خیر.
نیلسن می گوید"اگر وضعیت در جریان سال روان تغییرات چشمگیری کند، آنگاه ما باید آماده باشیم و توانایی آن را داشته باشیم تا باز هم تجهیزات و وسایل تازه را به افغانستان بفرستیم."

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا