سیاستاخباراقتصادTOP

سرپرست وزارت صنعت و تجارت با هیئت جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد

کابل اول حوت باختر
الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان با ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی اموراقتصادی ولایت خراسان رضوی و هیئت همراه شان درکابل دیدار کرد.
دفتر مطبوعاتی این وزارت بانشر خبرنامه یی نوشته است: این‌ هیئت متشکل از نمایندگان ادارات دولتی و سکتورخصوصی جمهوری اسلامی ایران در حالیکه محمدیونس مهمند، معاون نخست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان و خان‌جان الکوزی عضو هیئت مدیره این اتاق دیدار و ملاقات نمود.
در این ملاقات ابوالفضل چمندی، گفت: ما برای ارایه معلومات پیشرفت فعالیت در مورد توافقاتی که میان دوکشور در سفر اخیر ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء امارت اسلامی افغانستان و مقام رهبری وزارت صنعت و تجارت این کشور صورت گرفته بود، آمده‌ایم و ما گام به گام به تطبیق توافقات حرکت می‌کنیم.
معاون هماهنگی اموراقتصادی ولایت خراسان رضوی ایران روابط تجاری دوکشور را رو به رشد دانسته و نگرانی شان را در موارد خاص اشاره کردند. در ادامه هیئت جمهوری اسلامی ایران آمادگی‌شان را به سرمایه‌گذاری مشترک با سکتورخصوصی در افغانستان اعلام نمودند.
سپس الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت ا.ا. افغانستان با تشکری از همسایگی نیک جمهوری اسلامی ایران و همکاری‌شان در قسمت مهاجرین افغانستان و کمک‌های آن کشور به آسیب‌دیدگان زلزله ولایت هرات و با تأکید به توازن در بیلانس تجارت و رفع موانع در عرصه تجارت میان دوکشور اظهار داشته افزود: بعد از پیروزی امارت اسلامی در افغانستان زمینه در افزایش دادوستد مساعد شده و با ظرفیتی که دوکشور در سکتورهای مختلف دارد، می‌توان مقدار دادوستد را افزایش داد که برای افزایش مقدار دادوستد، از سوی امارت اسلامی یک تیم بزرگ و با صلاحیت کار می‌کند.
سرپرست وزارت صنعت و تجارت از هیئت جمهوری اسلامی ایران خواست که اکنون روند طی مراحل اسناد از گذشته سهل‌تر شده و آنها می‌توانند مانند یک افغان سرمایه‌گذاری نمایند و از این فرصت، استفاده نمایند.
در اخیر هیئت جمهوری اسلامی ایران از رفع نگرانی های شان در راستای همکاری با سرمایه گذاری اطمینان دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا