امنیت

جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست رئیس جمهور حامد کرزی برگزار گردید

کابل/12/عقرب/باختر
تحت ریاست حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان جلسه شورای امنیت ملی قبل از ظهر امروز در ارگ برگزار گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: ابتدا رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در مورد سفر اخیر هیئت عالی رتبه  جمهوری اسلامی افغانستان به کشور بریتانیا معلومات ارایه کرد.
رئیس جمهور سفر یاد شده را سودمند ارزیابی کرده خاطر نشان نمود که هیئت عالیرتبه افغان در مجمع جهانی اقتصاد اسلامی در لندن اشتراک فعال داشت. همچنان رئیس جمهور افزود که در جنب مجمع یاد شده، نشست های مفید و مؤثر سه جانبه میان سران کشور های افغانستان، پاکستان و بریتانیا صورت گرفت که می تواند پیامد خوبی در امر تاٌمین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه در قبال داشته باشد.
در جلسه شورای امنیت ملی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان روند تعلیم و تربیه منسوبان نیروهای امنیتی در کشور بریتانیا را مثبت ارزیابی نموده و هدایت صادر کرد تا وزارت های دفاع ملی و امور داخله  یک طرح جامع را بخاطر بهبود وضعیت معیشتی محصلان نظامی افغان در بریتانیا و سایر کشور های اروپائی ارایه کنند.
همچنان رئیس جمهور روی بهبود بیشتر پروسه گزینش افسران واجد شرایط برای بورس های تحصیلی به خارج کشور تأکید مزید کرد.
در بخش دیگر جلسه شورای امنیت ملی، روی مسوده قرارداد همکاری های امنیتی و دفاعی میان جمهوری اسلامی افغانستان و ایالات متحده امریکا بحث همه جانبه صورت گرفت.
مشاور امنیت ملی از پیشرفت های گفتگو ها و جلسات قبلی روی سند به اعضای شورای امنیت ملی گزارش ارائه کرد. سپس فیصله به عمل آمد تا مشاور امنیت ملی طرح های ارایه شده اخیر در جلسه را با جانب ایالات متحده امریکا در میان گذاشته و مورد بحث قرار دهد. 
همچنان تأکید صورت گرفت تا طرح نهائی این سند  به زبان های پشتو و دری برای پیشکش  به لویه جرگه مشورتی، در فرصت مناسب ترتیب گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا