اقتصاد

حجم تولیدات سمنت بلند خواهد رفت

پلخمری/ باختر/ 22/ اسد

باتکمیل شدن کار نصب و منتاژ سب ستیشن برق و فعال سازی داش نمبر دوم فابریکه جدید سمنت پلخمری درقیمت فی خریطه سمنت کاهش قابل ملاحظه رونما خواهد شد.

 این مطلب را دیپلوم انجنیر سلام الدین احمدی ، رییس عامل کمپنی سرمایه گذاری افغانی به آژانس باختر اظهار نموده گفت ، همین اکنون حجم تولیدات سمنت با استفاده ازیک داش فابریکه نمبر یک و یک داش و فابریکه جدید روزانه هفتصد تن سمنت بوده که با فعال شدن مکمل فابریکات نمبر یک و نمبر دوم حجم تولیدات سمنت روزانه به یکهزار و چهارصد تن خواهد رسید.

این منبع ضمن آنکه قیمت فی خریطه سمنت را دوصدو شصت افغانی وانمود ساخت مشکل عمده و اساسی فراراه ترمیم اساسی فابریکه نمبر یک و فعال نمودن داش نمبر دوم فابریکه جدید سمنت را کمبود و نبود برق مورد نیاز و پرزه جات برای داش ها بیان داشته خاطر نشان کرد که پرزه جات متذکره قبلاً از کشور چکوسلواکیا تهیه میگردید او گفت که با  تکمیل یافتن ترمیم اساسی و فعال شدن داش نمبر دوم فابریکه جدید ظرفیت تولیدی در فابریکات سمنت غوری روزانه از هفتصد تن به یکهزار و چهارصد تن سمنت افزایش خواهد یافت.

موصوف افزود: وزارت معادن درنظر داردتا جهت مرفوع ساختن نیازمندی های هموطنان از ناحیه سمنت مواد مورد ضرورت آن فابریکات جدید دیگر سمنت را در ولایات سمنگان و پروان نیز ایجاد نماید.

 وی مشکل عمده و اساسی دیگر را کمبود زغال سنگ وانمود ساخته گفت که کمپنی سرمایه گذاری افغانی در تلاش است تادرتهیه وسایل و تجهیزات استخراج در معادن زغال سنگ سطح تولیدات را درمعادن کرکر ، دودکش ، آهن دره و خورد دره افزایش داده تا باشد که زغال مورد نیاز فابریکات مرفوع شود.

قابل ذکراست که فابریکات سمنت غوری همراه با معادن چهارگانه زغال سنگ پلخمری درسال 1386 طی پروتوکولي از جانب دولت به کمپنی سرمایه گذاری افغانی واگذار گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا