سیاست

روسای جمهور افغانستان و قرغزستان در رابطه به همکاری های دوجانبه و روند صلح افغانستان بحث کردند

کابل باختر 24 جوزا
محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری اسلامی افغانستان با سورونبای جیین بیکوف رییس‌جمهور قرغزستان شام روز گذشته در بیشکیک پایتخت قرغزستان دیدار کرد و در رابطه به گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور، روند صلح افغانستان، مبارزه با تروریزم و همکاری‌های اقتصادی بحث و تبادل نظر کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، سورونبای جیین بیکوف رییس‎جمهور قرغزستان با بیان خوش آمدید به محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری از تامین صلح پایدار به رهبری و مالکیت افغانان حمایت کرد و گفت که کشورش از مبارزه افغانان در مقابل تروریزم قدردانی می‌کند.
وی تصریح کرد که قرغزستان می‌خواهد از طریق دولت افغانستان با قرغزهای مقیم در افغانستان، روابط دوامدار و حمایوی داشته باشد.
محمد اشرف غنی رییس‌جمهور از رییس‌جمهور و مردم قرغزستان به‌خاطر مهمان نوازی، مدیریت عالی نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای و همکاری‌ها با افغانستان، قدردانی کرد.
رییس‌جمهور کشور همچنان به خاطر فراهم کردن زمینه تحصیلات عالی برای محصلان افغان در قرغزستان از سورونبای جیین بیکوف رییس جمهوری آن کشور ابراز امتنان کرد و گفت که کار پروژه کاسا یک‌هزار (انتقال انرژی برق از آسیای میانه به آسیای جنوبی از طریق افغانستان) به سرعت در داخل افغانستان جریان دارد.#عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا