سیاست

احمد ضیا مسعود: هر اداره مکلفیت های خود را در قبال زند گی مردم درک کند و منابع آلود گی هوا باید به زودترین فرصت ممکن از میان برداشته شود

کابل باختر 13 جدی
نشستی به منظور بررسی کارکرد ادارات ذیدخل در مورد آلودگی، کاهش آلودگی هوا امروز به ریاست احمد ضیا مسعود نماینده فوقالعاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب با حضور وزیر ترانسپورت، رییس اداره ملی حفاظت از محیط زیست و نمایند گان وزارت خانه ها و ادارات ذیربط  برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رییس جمهور به آژانس باختر: در این نشست در مورد آلودگی هوا و راهکار های اداره حفاظت از محیط زیست برای مبارزه با این معضل، جلوگیری از گردش وسایط نقلیه فرسوده در شهر و تبدیل مواد سوخت آنها از تیل به گاز بحث صورت گرفت.
نماینده فوق العاده رییس جمهور در آغاز این نشست از کارکرد های ادارات مربوطه در رابطه به کاهش آلودگی هوا انتقاد کرده گفت که ادارات و نهاد های ذیربط باید در آغاز هرسال بخاطر کاهش آلود گی هوا برنامه هایشان را تنظیم کنند.
همچنان نماینده فوق العاده رییس جمهور بیان داشت که هر اداره مکلفیت هایشان را باید در قبال زند گی شهروندان کشور درک کند، آسیب ها و منابع شناسایی شده آلود گی هوا باید به زودترین فرصت ممکن از میان برداشته شود.
وی تاکید کرد، ادارات مکلف به عرضه خدمات به گونه دوامدار به شهروندان افغانستان است و بایست وظایف محوله شانرا که همانا تامین رفاه شهروندان است به گونه احسن انجام دهند.
احمد ضیا مسعود از ادارات مربوطه خواهان اقدامات عملی برای کاهش آلود گی هوا شده از آنان خواست تا عوامل و منابع آلود گی هوا را تا یک هفته دیگر شناسایی و طرح های عملی خویش را ارائه کنند تا  در مورد آن تصمیم جدی اتخاذ شود.
در این نشست وزیر ترانسپورت، رییس اداره ملی حفاظت از محیط زیست و نمایند گان وزارت خانه های داخله، صحت عامه و شاروالی کابل گزارش از اجراات شان را در مورد کاهش آلود گی بیش از حد هوا در ماه های اخیر ارائه کرده، عوامل و منابع افزایش این آلود گی را، ورود تیل های بی کیفیت از بنادر به گونه غیر قانونی، گردش موتر های فرسوده و دودزا و استفاده شهروندان از ذغال سنگ و چوب در زمستان عنوان نمودند.
در این نشست فیصله شد که در هفته آینده وزارت خانه ها و ادارات برنامه های عملی راهکار کاهش آلود گی هوا را ارائه کنند تا با عوامل افزایش این پدیده مخرب که به صحبت مردم افغانستان تاثیر مستقیم دارد مبارزه جدی آغاز شود.
همچنان فیصله به عمل آمد که هیات از وسایط نقلیه کهنه و دودزا مطابق به قانون و مقرره های نافذه با صلاحیت تمام عمل کند.
همچنان به شاروالی کابل هدایت داده شد تا جلو انعده تاسیسات تجارتی را بگیرند که از مواد سوخت غیر مجاز استفاده مینمایند. به ریاست ترافیک کابل نیز وظیفه داده شد تا حین معاینات تخینکی از وسایط مساعی جدی به خرج دهند تا ماشین های موتر ها کارکرد فعال داشته تا از آلودگی هوا جلو گیری به عمل آید.
همچنان به وزارت داخله هدایت داده شده تا از عبور و مرور وسایط با توناژ بلند جلو گیری نمایند و در هماهنگی با شاروالی کابل نظارت مستمر از هوتل ها فابریکه ها و داش های خشت داشته باشند تا از مواد محروقاتی ستندرد و با کیفیت استفاده نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا