سیاست

کمیته های لویه جرگه مشورتی صلح، نتایج کارشان را به هیئت اداری جرگه ارائه خواهند کرد

کابل/ 18 اسد/ باختر
کمیته های لویه جرگه مشورتی صلح امروز گزارش نتایج کارشان را به هیئت اداری لویه جرگه مشورتی صلح ارائه خواهند کرد.
به گزارش خبرنگاران آژانس باختر؛ اشتراک کنندگان لویه جرگه مشورتی صلح که در 50  کمیته تقسیم  شده اند و روی رهایی 400 تن از زندانیانی که بیش ‌تر به اعدام محکوم شده اند یاهم موارد از قتل و جرایم جنایی را در دوسیه های شان دارند، نظریات شان را در چوکات کمیته های شان ارائه کردند.
قرار استآنان گزارش نتایج کار کمیته های شان را امروز به هیئت اداری لویه جرگه مشورتی صلح ارائه کنند. 
یک عضو کمیته 23 لویه جرگه مشورتی صلح به خبرنگار آژانس باختر گفت که دراین کمیته دیدگاه های شان را ارائه کردند که باید از جانب امریکا و کشورهای ذیدخل تضمین داده شود که پس ازرهایی این 400 زندانی٬ آتش بس دایمی و صلح سراسر در افغانستان برقرار شود.
همچنان یک عضو کمیته 23 خاطرنشان کرد که مذاکرات بین افغانان باید به گونه مشروط آغاز یابد و صلح دایمی تامین شود، به آزادی 400 زندانی که بیشتر به اعدام محکوم اند ویا موارد قتل و جرایم جنایی را در دوسیه های شان دارند، موافق خواهند بود.
خبرنگاران آژانس باختر می افزایند، در صحبت های که با اعضای کمیته های لویه جرگه مشورتی صلح داشتند، بیشتر کمیته ها، به منظور تامین آتش بس دایمی، آغاز مذاکرات صلح میان طالبان و دولت و برقراری صلح سراسری در کشور، به آزادی 400 زندانی موافقت دارند. نجیب بهزاد/نوریه زیوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا