ورزش

آمر ورزش غور : در بخش ورزش درغور مسوولان توجه نکرده اند

غور 3 میزان باختر
غور یکی از ولایاتی است که در سالهای گذشته در بخش  ورزش  توجه اندکی  از سوی  ریاست المپیک وحکومت  به آن صورت  گر فته است .
  امکانات نا چیز  نبود  محلات ورزشی باعث  شده که ورزش  کاران آن ولایت رشد چشمگیر نداشته باشند .
  امیر محمد غوری امر ورزش  غور در مصاحیه یی با خبر نگار محلی آژانس باختر  گفت که آمریت  ورزش این ولایت طی سال جاری  تو انسته است  که به همکاری  وزارت  مبارزه با مواد مخدر و کمک مالی کشور هندوستان  ساخت یک میدان معیاری را برای  فو تبال  در شهر فیر وزکوه  روی  دست بگیرد که این پر وژه  در دو دور تطبیق  خواهد شد .
وی گفت که بخش اول این پر وژه  ساخت  چمن وسرک های آن میباشد که به هزینه یازده میلیون افغانی طی شش ماه به بهره برداری سپرده  خواهد شد  بخش  دیگر آن شامل ساخت اتاق ها برای استفاده ورزش کاران محلی  برای تماشاچیان  دروازه های ورودی و خر وجی آن میباشد  که ساخت آن  سه میلیون افغانی  هزینه  بر میدارد و عنقریب  کار آن آغاز میگردد و تاشش  ماه به شکل  اساسی و معیاری  ساخته میشو د.
غوری  افزود  یک ورزشگاه فوتبال  در ولسوالی لعل سرجنگل  ولایت غور   به هزینه صدهزار  دالر امر یکایی ساخته خواهد شد که کار ان در سال اینده  آغاز خواهد شد .
وی گفت  که یک جمنازیوم ورزشی در شهر فیروز کوه به کمک وزارت اقتصاد ساخته خواهد شد  که با تکمیل  این پروژه ها مشکل فدراسیون های ورزشی در این ولایت تا حدی حل خواهد شد .
وی افزود که اداره ورزش  این ولایت در حدود 20 پروژه طی سال گذشته در اختیار  داشته که 25 پروژه آن در ولسوالی لعل سرجنگل  منتقل گردیده است و تنها پنج پروژه آن در داخل شهر فیروز کوه به خاطر  سهولت و عرضه خدمات ورزش  در اختیار  این اداره قرار گر فته است .
موصوف  در اخیر گفت که  نبود وسایل  و امکانات تخنیکی ، نداشتن اماکن  ورزشی ، نبود  استادان حر فوی و مسلکی در رشته های مختلف رزمی ، نداشتن داور و مر بی های مجرب  در فدراسیون های  فوتبال ، فوتسال و والیبال  از مشکلات اداره ورزش  میباشد .
وی اضافه کرد،  مداخله سیاسیون  وزور مندان از مشکلهای اساسی  است که سد راه  ورزش  در غور  شده است  و این مداخلات پروژه های بیشتر  اداره ورزش  رابه ولسوالی لعل سر جنگل  ان ولایت اختصاص  داده اند و در سایر  ولسوالی های ان ولایت کاری در راستای  تسهیلات برای ورزشکاران صورت نگر فته است . شکر یه عظیمی 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا