اقتصاد

سمینار تحلیل وضعیت مالی افغانستان برگزار گردید

کابل 14 سرطان باختر
سمینارعلمی به منظور تحلیل وضعیت مالی افغانستان و دستاوردهای دوسال اخیر وزارت مالیه امروز  در پوهنتون خصوصی مشعل برگزار گردید.
به اساس معلومات  ریاست ارتباط و آگاهی عامۀ وزارت مالیه به آژانس باختر،  این سمینار به منظور تحلیل وضعیت مالی افغانستان، دستاوردهای دوسال اخیر وزارت مالیه و روند کاری این وزارت  برگزار نمود.
در این سمینار علمی ضمن اشتراک شماری از کارمندان وزارت مالیه، محصلان ، استادان پوهنتون، رؤسای پوهنځی ها  و کارکنان اداری پوهنتون اشتراک نموده بودند.
داکتر مرتضی مهران،  معاون علمی پوهنتون مشعل به نماینده گی از پوهنتون مذکور در سخنان افتتاحیۀ سمینار برداشتن این گام از سوی وزارت مالیه را برای حکومت، مردم و خصوصا به محصلان مفید خواند و از اشراک کننده گان  درخواست نمود تا از سمینار متذکره استفاده اعظمی نمایند.
اجمل حمید عبدالرحیمزی،  رئیس ارتباط و آگاهی عامه و  سخنگوی وزارت مالیه گفت: ما تلاش مینمائیم که از راه های گوناگون فعالیت ها و روند کاری وزارت مالیه را برای مردم خود برسانیم و همچنان در رابطه به  افزایش عواید ملی در طی دو سال گذشته، تطبیق اصلاحات در تمام ادارات مربوط وزارت مالیه، برگزاری مؤفقانۀ کنفرانس های وارسا و بروکسل، دستاوردهای کمیسیون های مشترک اقتصادی و تجارتی با کشور های منطقه،ایجاد تسهیلات برای بخش خصوصی، تعهدات دو جانبه با جامعه جهانی، نصب سیستم های جامع برقی در منابع عوایدی، ترتیب و تطبیق بودجه، تسهیلات وزارت مالیه در بخش تخصیصات، مبارزه با فساد، مشارکت عامه و خصوصی،  دستاوردهای برنامۀ سی بی آر و امور اداره اسان خدمت، رشد اقتصادی کشور، وضعیت تصدی های کشور و پلان های اصلاحی آینده وزارت مالیه به اشتراک کننده گان معلومات داد.
در اخیر سمینار مذکور به سوالات اشتراک کننده گان پاسخ ارائه گردید.
ذبیح  الله علم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا