جهان

قریۀ کاملاً زنانه در مصر

قاهره  – ایرنا –  4 اسد – باختر
'السماحه' در 120 کیلومتری شمال شهر اسوان  مصر، تنها قریه یی است که هیچ مردی در آن زندگی نمی کند.
سایت خبری مصری الیوم السابع روز یکشنبه در گزارشی نوشت: این زنان در روز بر روی زمین های زراعتی کار می کنند و شب ها به تربیت فرزندان خود می پردازند.
این قریه زمانی به وجود آمد که وزارت زراعت مصر تصمیم گرفت دو قریه جدید کوچک برای زنان مطلقه و بیوه ایجاد کند که یکی از آنها در قالب طرح النوباریه در ولایت البحریه در شمال مصر و دومی در طرح وادی الصعایده در ولایت اسوان در جنوب مصر ایجاد شد.
در قریه السماحه 303 خانواده متشکل از زنان مطلقه و بیوه و زنانی که همسران آنان به طور کامل از نظر جسمی ناتوان هستند بعلاوه فرزندانشان زندگی می کنند.
در این قریه به هر یک از خانواده ها قطعه زمینی واگذار شده و در صورتی که ثابت شود زنی از این قریه ازدواج کرده این زمین از وی گرفته می شود، زیرا دیگر شرایط زندگی و اقامت در این قریه را از دست می دهد.
در ابتدای سکونت خانواده های بدون سرپرست در سه سال اول کمک هایی به زنان قریه از نظر غذایی، اثاث منزل، لوازم زراعتی داده شد و طرف ها و سازمان های بین المللی نیز کمک هایی را به منظور موفقیت این ایده ارائه کردند.
همچنین مبالغی به عنوان قرض برای خرید لوازم زراعتی و محصولات حیوانی به این زنان مصری داده شد تا در سال های بعد این مبالغ را بازگردانند.
سناء عبدالستار یکی از زنان این قریه می گوید که صبح زود از خواب بیدار می شود، کودکانش را به مکتب می فرستد و بعد از آن در روی زمین های زراعتی کار می کند و هیچ گاه از کارش در روی زمین، احساس خستگی نکرده است.
وی می گوید: همه زنان این قریه کار کشت و برداشت محصول را بدون کمک مردان انجام می دهند.
به گفته خانم مذکور، وی و دیگر زنان این قریه مدت 18 سال است که در این قریه زندگی می کنند و امور زندگی خود را بدون دخالت مردان از شخم زدن زمین ها، کاشت و برداشت محصول، نگهداری از چارپایان و پرندگان خانگی و همچنین تهیه لبنیات و پخت نان انجام می دهند.
فرغلی شعیب یکی دیگر از زنان این قریه از کمبود امکانات شکایت می کند و می گوید بی توجهی مسئولان مورد رنجش اهالی قریه شده و ساکنان این قریه مانند دیگر قریه های صعید مصر از کمبود خدمات شکایت دارند و همین امر باعث شده نزدیک به 40 درصد از زنان از زندگی در این قریه منصرف شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا