صحت

سخنگوی وزارت معارف : آغاز آموزش حضوری مکاتب دولتی، بستگی به ارزیابی ‌وزارت صحت، دارد

کابل/ 17 سنبله/ باختر
سخنگوی وزارت معارف تاکید کرد که تصمیم آغازآموزش حضوری شاگردان سایر دوره‌ های تعلیمی مکاتب دولتی٬ بستگی به ارزیابی وزارت صحت عامه از میزان ابتلا به بیماری کرونا در میان شهروندان، دارد.
نوریه نزهت سخنگوی وزارت معارف در رابطه به آغاز دروس سایردوره های تعلیمی مکاتب، به خبرنگار آژانس باختر گفت که به اساس توصیه و رهنمودهای صحی وزارت صحت عامه و فیصلۀ کمیتۀ اضطراری مبارزه علیه کرونا، به منظورجلوگیری از گسترش این ویروس، از تجمعات باید جلوگیری شود.
بنابراین وزارت معارف به اساس رهنمود های صحی وزارت صحت عامه و نبود امکانات لازم، حضور حدود 9 میلیون شاگردان مکاتب را در صنوف درسی که سبب تجمعات و گسترش ویروس کرونا می شود و از جانب دیگر صحت و سلامت خود شاگردان را به خطر مواجه می کند، لازم نمی داند.
وی افزود: وزارت معارف با رعایت توصیه ها و رهنمودهای وزارت صحت عامه و با توجه به صحت و سلامت شاگردان و خانواده های شان، مسوولیت دارد تصامیم مسوولانۀ بگیرد که به خیر شاگردان باشد.
او در رابطه به این که چرا به شاگردان مکاتب خصوصی اجازه داده شده است که از صنف اول تا دوازدهم به دروس شان ادامه بدهند و اما در مکاتب دولتی تنها شاگردان صنوف یازدهم و دوازدهم به دروس شان ادامه می دهند؛ گفت که در مکاتب خصوصی تعداد شاگردان محدود است، فاصله میان شاگردان و توصیه های بهداشتی رعایت می شود.
وی خاطرنشان کرد که همچنان از چگونگی وضعیت صحی و تطبیق رهنمودهای صحی وزارت صحت عامه، درمکاتب خصوصی نظارت می شود و درصورت تخلف با مسوولان این مکاتب برخورد قانونی صورت می گیرد.
نزهت اضافه کرد که بیش از 16 هزار مکتب در کشور وجود دارد و حضور حدود 9 میلیون شاگرد به یکبارگی در تمام دوره های تعلیمی و ازجانب دیگر نبود امکانات لازم، سبب گسترش ویروس کرونا می شود و جان شاگردان مکاتب را در معرض خطرقرار می دهد.
احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا