سیاست

محمد اشرف غنی رییس جمهور در ضیافت با علمای کشورهای اسلامی سمپوزیم امام اعظم ابوحنیفه (رح) اشتراک کرد

کابل باختر 31 جوزا
محمداشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان پس از ادای نمازشام با علمای کشورهای اسلامی که به منظور اشتراک در سپموزیم بین المللی امام اعظم ابوحنیفه به کابل آمده اند، در ضیافتی با آنان در قصر دلگشای ارگ اشتراک کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، رییس جمهور به مهمانانی که از کشورهای عربستان سعودی، ترکیه، عراق، هند، مصر، چین، آسترالیا، مالیزیا، اوزبکستان، پاکستان، بنگله دیش، تاجکستان و قزاقستان آمده بودند، خوش آمدید گفت و افزود که افغانستان دارای دو واقعیت می باشد که یکی آن جنگ و طرف دیگر ملتی است که با ارادۀ محکم برای ساختن آینده خویش جد و جهد می کند و امید وارم شما این چهره افغانستان را دیده باشید.
رئیس جمهور کشور تصریح کرد که اساس ارادۀ ملت افغان را هویت اسلامی و افغانی تشکیل می دهد و علاقۀ ما این است تا در یک سمپوزیم جداگانه با اشتراک همه کشورهای اسلامی روی تجدید نصاب در مدارس و وصل کردن مدارس، مکاتب، پوهنتون ها و مساجد باهم، بحث صورت گیرد و تجارب موفق کشورهای اسلامی شریک ساخته شود.
در مقابل علمای مذکور از رییس جمهور به خاطر برگزاری سمپوزیم بین المللی امام اعظم ابوحنیفه (رح) و دعوت آنان به افغانستان، تشکر کردند. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا