امنیت

پنجاه مهاجم انتحاری دریک هفته اخیردرقندهارکشته شد

شهرقندهار26 ثورباختر
پنجاه مهاجم انتحاری درجریان یک هفته اخیر درولایت قندهارکشته شده اند.
بیشترین این مهاجمان قبل ازرسیدن به هدف مورد تیراندازی نیروهای امنیتی قرارگرفته وجان باخته اند.
مسوولان امنیتی ولایت قندهار می گویند که این مهاجمان قصد حمله قراردادن برخی تاسیسات دولتی ونظامی ومحل های پررفت وآمد را در نقاط مختلف قندهارداشتند.
دراین حال مسوولان ازکشته شدن حد اقل چهل وشش طالب مسلح دیگر درجریان یک هفته اخیر درقندهارخبردادند.
جنرال رحمت الله اطرافی آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت قندهاردرگفتگو با آژانس باختر، کشته شدن پنجاه مهاجم انتحاری درجریان یک هفته اخیر در این ولایت را تایید کرد وآنرا یک دستآورد به نیروهای امنیتی خواند.
اطرافی همچنان گفت که چهل وشش طالب مسلح دیگر نیز دررویا رویی با نظامیان دربخش هایی ازولایت قندهاردریک هفته اخیرکشته وسه تن دیگرشان زخمی شده اند.
وی آی، اس، آی،  سازمان استخبارات پاکستان را متهم به تجهیز ٰ، تمویل وحمایت از گروه های تروریستی به ویژه طالبان مسلح را درکشور کرد واما گفت که نظامیان افغان توان رویا رویی با هرگونه تهدید تروریستی را درکشور دارند.
همچنان این مسوول امنیتی ازدستگیری پنج جنگجوی طالب در یک هفته خبرداد وگفت که نظامیان درجریان ده ها عملیات دربخش هایی ازقندهارموفق  به کشف صدها جنگ افزاروصدها کیلوگرام مواد انفجاری شده اند.
آمرامنیت قوماندانی امنیه ولایت قندهارمی گوید که درجریان این رویداد ها به سربازان وغیرنظامیان آسیب نه رسیده است.
اوگفت که با افزایش عملیات های نظامی دربخش هایی ازولایت قندهارٰ حملات تروریستی کاهش یافته وتروریستان دیگر توانایی رویا رویی با نظامیان را ندارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا