امنیت

عملیات ضد هراس افگنی درنازیان ننگرهار ادامه دارد

شهرجلال آباد 3 قوس باختر
مقامات نظامی درشرق کشور می گویند که با پاکسازی بیشترین بخش های ولسوالی نازیان ولایت ننگرهار ازوجود هراس افگنان ، عملیات ضد هراس افگنی راه اندازی شده درین ولسوالی به روز های پایانی خود نزدیک شده است.
آنان می گویند که دردو هفته از آغازاین عملیات نظامی ، بیش از هفتاد روستای نازیان را از وجود افراد وابسته به گروه های طالبان و داعش پاکسازی کرده اند و  بیش ازصد هراس افگن را کشته وزخمی ساخته اند.
یک فرمانده ارشد اردوی ملی درشرق کشور به آژانس باخترگفت که عملیات با جدیت ادامه دارد و هراس افگنان هم در وضع بدی به سرمی برند.
اوگفت که نظامیان درجریان دو هفته از آغازاین عملیات نظامی ، توانسته اند بیش از شصت روستای نازیان را از وجود افراد وابسته به گروه های طالبان و داعش پاکسازی کنند و بیش از صد هراس افگن را بکشند ویا زخمی سازند.
به اساس گزارش ها ، درجریان یک شبانه روز اخیر درکنار پاکسازی چندین روستا ازوجود هراس افگنان در نازیان ، ده ها ماین جاسازی شده در راه های پررفت و آمد را نیز نظامیان کشف و خنثی کردند.
مقامات نظامی درشرق کشور می گویند که هراس افگنان با این ماین گذاری ها می خواستند مانع  پیشروی نظامیان درنازیان شوند.
آنان می گویند که این عملیات نظامی تا پاکسازی کامل نازیان از وجود هراس افگنان و نیز بازگشت آرامش به مردم ادامه خواهد داشت.
نازیان یکی از ناامن ترین ولسوالی های ننگرهار محسوب می شود ؛ ولسوالی یی که طالبان و داعشیان هردو بر بخش هایی از آن حضور گسترده داشتند.
مقامات نظامی می گویند که درجریان حمله های زمینی و هوایی توانسته اند مراکز عمده هراس افگنان در نازیان را با همه ساز و برگ های جنگی اش نابود کنند و شکست سختی به آنان تحمیل نمایند.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا