سیاست

قانونپوه دانش معاون رییس جمهور: محرومیت تحمیل شده و تبعیض و تعصب، دیگر قابل تحمل نیست

کابل 29 دلو باختر
شورای هماهنگی اسماعیلیان افغانستان، امروز با قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار کرده ، ضمن معلومات درخصوص مشکلات و نیازمندی های اسماعلیه های کشور، خواسته های را از حکومت وحدت ملی نیز با معاون رییس جمهور در میان گذاشتند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر می دهد: معاون رییس جمهور باقدرانی از احساس مسئولیت بزرگان مردم اسماعلیه در مورد خواسته ها و مطالبات مردم شریف اسماعیلیه کشور، گفت: محرومیت تحمیل شده و تبعیض و تعصب، دیگر قابل تحمل نیست.
قانونپوه دانش بخشی از مشکلات  چون نبود اشتغال، عدم توازن در ایجاد واحد های اداری و برخورد های جانب دارانه در روند استخدام در ادارت دولتی را یک مشکل عمومی خوانده گفت: هنوز هم برای تأمین عدالت در زمینه های مختلف راه طولانی در پیش است و باید صدای مردم برای تأمین خواسته و حقوق شان همچنان بلند باشد.
شورای هماهنگی اسماعلیان افغانستان، مشارکت عادلانه مرد در ادارات دولتی، شایسته سالاری، تهیه مسکن و سرپناه، تعدیل واحد های اداری درمناطق مربوطه، عدم اشتغال، مبارزه با فساد و بی عدالتی را به عنوان خواسته های اصلی خویش در این دیدار مطرح کردند.
آنان از برخورد های جانب دارانۀ مسئولان محلی در ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان شکایت کرده و خواستار آن شدند تا توجه جدی در این زمینه و فراهم شدن سهولت های لازم برای تعلیم و تربیه در آن ولسوالی فراهم گردد.
بر اساس یک خبر دیگر: جمعی از بزرگان و  اعضای شورای اهل تشیع ولایت هلمند امروزبا قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان دیدار و مطالبات شان را مطرح کردند.
معاون رییس جمهور در این دیدار اظهار داشت: با توجه به موقعیت ولایت هلمند و نا امنی هایی که در این ولایت وجود دارد، تعامل مردم در آن ولایت بسیار خوب و برادرانه است تا حدی که ولایت هلمند نمونه ای از همزیستی مسالمت آمیز میان اقوام و مذاهب در افغانستان محسوب می شود.
وی تا کید کرد: خواهش ما از همه مردم به خصوص اعضای رهبری شورای اهل تشیع ولایت هلمند این است که نهایت هوشیاری به خرج داده و وحدت و همدلی خویش را با دیگر ساکنان این ولایت هم چنان حفظ کنند.
قانونپوه دانش هم چنین بر رعایت توازن در تمامی زمینه ها تاکید کرد و گفت: حکومت وحدت ملی مصمم به ایجاد توازن در تمام زمینه ها از جمله حضور همه مردم افغانستان در ساختار اداره و مدیریت کشور است و تردیدی در این زمینه وجود ندارد.
در این دیدار وکیل غفاری، وکیل مردم ولایت هلمند در ولسی جرگه شورای ملی ضمن اظهار خرسندی از ملاقات با معاون رییس جمهور، مطالبات و خواسته های مردم محلی را مطرح کرده و خواهان توجه هرچه بیشتر حکومت به حل مشکلات مردم شد.
رعایت توازن و جذب تحصیل کردگان در ادارات دولتی، رعایت توازن در بورسیه های تحصیلی، غصب زمین های بعضی از ساکنان ولایت هلمند از سوی زورمندان و عدم توجه ادارات مربوطه به این موضوع از مهم ترین خواسته ها و مطالبات بزرگان هلمند بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا