سیاست

رییس اجراییه در کمیته اجرایی پرایسک :بهبود میحط سرمایه‌گذاری نیازمند هماهنگی و مشارکت همه نهادهاست

کابل 26 قوس باختر
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت افغانستان امروز در نشست کمیته اجرایی اولویت‌های بخش خصوصی (پرایسک) طرح تشکیل گروپ‌های کاری این کمیته را تصویب کرد.
این طرح بر مبنای سند برنامه‌های دارای اولویت ملی برای انکشاف افغانستان از سوی سکرتریت کمیته اجرایی پرایسک در هماهنگی با بانک جهانی، نهادهای بین‌المللی و ادارات ذیربط دولتی تدوین شده است.
هدف از تدوین این طرح بهبود محیط سرمایه‌گذاری، دسته‌بندی اولویت‌ها، افزایش شاخصه‌های کسب و کار و نظارت از تطبیق برنامه‌های دارای اولویت می‌باشد.
در این طرح پیشنهادی تمام نهادها و ادارات دولتی به پنج گروپ کاری تقسیم شده است که برای ایجاد محیط مساعد سرمایه‌گذاری، افزایش دسترسی تشبثات به منابع کلیدی، رشد سرمایه‌گذاری و تسهیلات تجارت و ترانزیت باهم کار مشترک می‌نمایند.
هر گروپ دارای ده عضو دایمی است که متشکل از نهادهای داخلی و خارجی می‌باشد.
رییس اجراییه کشور گفت که بهبود محیط سرمایه‌گذاری نیازمند هماهنگی و مشارکت میان نهادهای داخلی و همکاران بین‌ المللی است.
داکتر عبدالله عبدالله به وزارت اقتصاد هدایت داد که از جریان کار گروپ‌های کاری و روند پیشرفت کارها نظارت نماید تا اینکه در چند ماه بعدی به یک دستاورد برسیم.
مصطفی مستور وزیر اقتصاد کشور گفت که فعالیت‌های گروپ‌های کاری را با جدیت تعقیب می‌کند.
شبهام چودری رئیس بانک جهانی در افغانستان ضمن استقبال از طرح تشکیل گروپ‌های کاری کمیته اجرایی پرایسک گفت که باید این گروپ‌ها بیشتر بر اولویت‌ها و برنامه‌های عملی تمرکز داشته باشند.
چودری خواستار مشخص شدن لایحه وظایف اعضای گروپ‌های کاری گردید.
رییس اجراییه کشور پس از ارزیابی نظریات و دیدگاه‌های اعضای کمیته گفت که اعضای گروپ‌های کاری مکلف‌اند که وظایف‌شان را به صورت جدی پیش‌ببرند و در جلسه بعدی با دستاورد بیایند. احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا