جهان

دستور انتقال پرویز مشرف به زندان صادر شد

 

اسلام آباد – ایرنا – 10 ثور – باختر

محکمه ضد تروریزم پاکستان امروز حکم انتقال پرویز مشرف ،رییس جمهوری سابق این کشور را به زندان و حبس دو هفته ای وی صادر کرد.

مشرف به دخالت در دوسیه ترور بی نظیر بوتو صدراعظم پیشین پاکستان در سال 2007 در شهر راولپندی متهم است.

به گزارش منابع خبری بین المللی به نقل از منابع خبری محلی، پرویز مشرف که قرار بود امروز سه شنبه در جلسه محکمه ضد تروریزم حاضر شود، به دلیل نگرانی های امنیتی قادر به حضور در این محکمه نشد و قاضی در غیاب وی حکم انتقال مشرف به زندان و حبس دو هفته ای وی را صادر کرد.
پیش از این محکمه ضد تروریزم پاکستان حکم بازداشت پنج روزه پرویز مشرف رییس جمهوری و قوماندان سابق اردوی پاکستان و آغاز بازجویی از وی توسط بازرسان اداره تحقیقات فدرالرا صادر کرده بود

براساس این گزارش، بازرسان اداره تحقیقات فدرال پاکستان در جلسه امروز محکمه گفتند: آنان طی چهار روز بازجویی کامل از پرویز مشرف, نیاز به زمان بیشتری در این خصوص ندارند، محکمه نیز در ادامه دستور انتقال پرویز مشرف به زندان تا روز 24 ماه ثور را صادر کرد

منابع خبری محلی نوشتند: رییس جمهوری سابق پاکستان زمانی که مردم این کشور برای برگزاری انتخابات پارلمانی در روز 21 ماه ثور به پای صندوق های رای می روند, در زندان بسر خواهد برد

"چودری ذوالفقار" از مقامات حارنوالی اداره تحقیقات فدرال پاکستان امروز در گفت و گو با رسانه های محلی گفت: پرویز مشرف سعی داشت تا اتهام و مسوولیت خود در خصوص دوسیه ترور بینظیر بوتو رییس فقید حزب مردم پاکستان را بر دوش دیگران بیندازد، در حالی که شواهد کاملی در دست می باشد که اتهام رییس جمهور سابق پاکستان در این دوسیه را ثابت می کند.
وی افزود: یک تیم تحقیقاتی مشترک تمام شواهد و اسناد را جمع آوری کرده و این مدارک مستقیما" به اتهام پرویز مشرف منجر می شود.
چودری ذوالفقار ادامه داد: از رحمان ملک وزیر سابق داخله پاکستان نیز خواسته شده تا اظهارات خود را درباره فراهم کردن امنیت برای خانم بی نظیر بوتو که در حین سخنرانی در جمع هوادارانش در راولپندی ترور شد، بازگو کند.
وی خاطر نشان کرد: قرار است "مارک سیگل" یک روزنامه نگار آمریکایی نیز که مدعی است خانم بی نظیر بوتو تهدید به مرگ شده بود، در طول دادرسی اظهارات خود را به محکمه بگوید.

سارنوال ارشد اداره تحقیقات فدرال پاکستان تاکید کرد که مارک سیگل شاهد این ترور بوده و اظهارات وی در محکمه ثبت می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا