سیاست

معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان و سفیر فرانسه در کابل بر تحکیم روابط میان دو کشور تاکید کردند

کابل/2/قوس/باختر
معاون اول ریاست جمهوری امروز در دیدار با سفیر جمهوری فرانسه مقیم کابل دیدار و روی تحکیم هر چه بیشتر مناسبات میان دو کشور به بحث پرداخت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری در این دیدار از کمک های جامعه جهانی و بویژه کشور جمهوری فرانسه در زمینه باز سازی و نوسازی افغانستان اظهار قدردانی کرده افزود که مردم افغانستان پاسدار این کمک ها هستند.
 معاون اول ریاست جمهوری یاد آور شد که جمهوری فرانسه با اعزام سربازانش به افغانستان از دموکراسی نوپا در افغانستان حمایت کرده است و در شکل گیری نیرو های امنیتی افغانستان نقش مهمی را ایفا کرده است.
معاون اول ریاست جمهوری شکل گیری حکومت وحدت ملی را خواست مردم افغانستان دانسته افزود که حمایت مردمی از حکومت وجود دارد و سعی داریم بزودی کابینه دولت وحدت ملی را ایجاد کنیم و رئیس جمهوری کشور با چهره های جدید به کنفرانس لندن خواهد رفت و در آن شرکت خواهد کرد.
در این دیدار ژان میشل مارلو سفیر جمهوری فرانسه پست معاونیت اول ریاست جمهوری را برای معاون اول ریاست جمهوری تبریک گفته ایجاد حکومت وحدت ملی را برای مردم افغانستان یک موهبت خوانده افزود که جمهوری فرانسه مانند همیشه در کنار مردم افغانستان خواهد بود.
وی یاد آور شد که کنفرانس لندن فرصت خوبی است به حکومت و رهبران افغانستان تا توجه جامعه جهانی را برای کمک های بیشتر به افغانستان جلب کنند.
طبق یک خبر دیگر:
عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری شام امروز با  نمایند گان ولایت سرپل در شورای ملی کشور و رئیس شورای ولایتی ولایت سرپل  در قصر گلخانه دیدار و گفتگو کرد.
 معاون اول ریاست جمهوری در این دیدار گفت که امنیت کشور یکی از اولویت های کاری دولت جمهوری اسلامی افغانستان می باشد که ما عملی کردن آن را به مردم خود وعده داده بودیم.
معاون اول ریاست جمهوری یاد آور شد که برای تحقق این امر دولت برنامه هایی را زیردست دارد که آن را عملی خواهد کرد.
معاون اول ریاست جمهوری همچنین گفت که رخدادهای  خونین چند روز گذشته در شهر کابل نشانه ضعف و ناتوانی های دشمنان مردم افغانستان است که در جبهات شکسته خورده اند و بدینوسیله آن را جبران می کنند و مردم بیگناه کشور را به خاک و خون می کشانند.
 معاون اول ریاست جمهوری علاوه کرد که به امنیت در شمال کشور نیز رسیده گی خواهد  زیرا مردم دیگر از بد امنی و جنگ خسته شده اند و آرزو دارند تا شرایط صلح امیز در کشور شان مساعد گردد تا به کار و امورات زند گی شان رسیده گی کنند.
در این دیدار نمایند گان مردم سرپل در شورای ملی ضمن سخنان شان برخی از پیشنهادات شان را به معاون اول ریاست جمهوری ارایه کردند که از سوی معاون اول ریاست جمهوری در راه عملی شدن آن ها وعده همکاری همه جانبه داده شد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا