آموزش

شماری زیادی ازوالدین شاگران میخواهند که مکاتب کابل برای یک هفته تعطیل شوند

کابل باختر11 اسد
والدین برخی از شاگردان مکتب ازمسوولین وزارت معارف میخواهند که بخاطر گرمی هوا مکاتب را برای چند روز دیگر ، تعطیل اعلام نمایند .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: شماری زیادی ازوالدین شاگردان مکاتب شهرکابل ابراز نگران کرده اند  که مبادا گرمی هوا باعث مریض شدن فرزندان شان شود .
نجیب الله یک باشنده شهر کابل به خبرنگار آژانس باختر گفت که در روز های اخیر گرمی هوا درشهرکابل  طاقت فرسا شده است .
وی ابراز نگرانی کرد که اگر وزارت معارف برای چند روز دیگر مکاتب را رخصت نسازد ممکن شماری شاگردان به امراض که از اثر گرمی هوا به بار میاید ، مصاب شوند .
صدف یک باشندۀ دیگر شهر کابل نیز ضمن نگرانی از گرمی هوا گفت که برخی از مکاتب در مربوطات کابل تعمیر نداشته و شاگران زیر خیمه و یا در صنوف پرازدحام مصروف دروس میباشند که گرمی هوا خود زمینه مصاب شدن آنان را به امراض مختلف موسومی فراهم میسازد .
یک تن از معلمان لیسه عالی ستاره که نخواست ازوی نام گرفته شود ، میگوید که درهفته اخیر به صورت بی سابقه هوا گرم شده و در صنوف مکاتب هم کدام وسیله برای سرد ساختن وجود ندارد.
وی اضافه کرد که گرمی هوا درصنوف که ازسی تا چهل شاگرد را دربرمیگیرد فضای آموزشی را تنگ ساخته و مشکل است که در چنین فضا آموزش بهتر صورت بگیرد .
همچنان از مسوولین وزارت معارف خواست تا بخاطرجلو گیری از مبتلا شدن شاگردان مکاتب به امراض که از گرما شیوع میکنند ، یک هفته دیگر را نیز رخصتی اعلام نمایند .
نجیم پسر خورد سال که متعلم صنف چهارم یکی ازمکاتب در مکروریان ها میباشد، ضمن شکایت از گرمی هوا ، میگوید که امروز در صنف آنها یک همصنفی اش خون بنی شده و ضعف کرده بود .
وی نیز میگوید در چنین هوای گرم  که درس هم خوانده نمیشود چرا مدیره صاحب مکتب،  ما را رخصت نمیدهد .
همینگونه احمد ذکی یک باشنده دیگر شهرکابل که باخبرنگار آژانس باختر صحبت میکرد، گرمی هوا را برای شاگران مکاتب بخصوص مکاتب که شاگران آن در زیر خیمه ها ویا صنوف که از کانتینر ها ساخته شده اند ، مشکل جدی خوانده و فرا گیری دروس را در چنین فضا موثر نمیداند.
او نیز ازمسوولین وزارت معارف تقاضا کرده بخاطر گرمی هوا و مناسب نبودن فضای تدریسی ، تاسرد شدن نسبی هوا برای شاگردان مکاتب ، رخصتی اعلام نمایند.
دراین حالی کبیر حقمل رییس نشرات وزارت معارف دراین زمینه به آژانس باختر گفت که طبق لایحه وزارت معارف پس ازامتحانات چهارو نیم ماه ، ده روز  رخصتی برای شاگران مکاتب اعلام گردیده بود.
وی افزود: در صورت که رخصتی بیشتر داده شود نصاب درسی مکاتب که قبلأ پیش بینی شده تطبیق نه خواهد شد.
اما اکثراولیا شاگردان و شماری زیادی از معلمان مکاتب ازوزارت معارف میخواهند که مکاتب را برای یک هفته دیگر نیز رخصت نمایند . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا