اقتصاد

انجنير محمد خان: فریکونسی سرمایه ملی کشور است، وزارت مخابرات بايد جلو ليلام شدن آنها را بگیرد

کابل باختر 3 جوزا
انجنیر محمد خان معاون اول ریاست اجرائیه در محفلی که ازسوی وزارت مخابرات و تکنالوژی ، تحت عنوان "تجلیل روز جهانی مخابرات و جامعه معلوماتی " برگزار شده بود، سخنرانی کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، در این محفل  که توسط وزارت مخابرات و تکنالوژی، شرکت های مخابراتی دولتی ، شرکت های عرضه خدمات انترنتی، و همچنان شرکت های مخابراتی خصوصی مشترکا تدویر گردیده بود، تاکید شد که بمنظور اصلاحات بهتر و عرضه خدمات بهتر فایبر نوری از طریق بندر واخان به کشور چین وصل میگردد و کشور های همسایه چون ایران از طریق افغانستان توسط فایبر نوری به چین وصل خواهد شد.
تکنالوژی برای پائین آمدن گراف تهدیدات امنیتی، در امر مبارزه با فساد اداری، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر بس ارزنده و موثر تلقی میگردد.
گلالی اکبری رئیس کمیسیون مخابرات مشرانوجرگه از شرکت های مخابراتی خواست که برای آوردن شفافیت و جلوگیری از استفاده سو دشمنان مردم افغانستان از شبکه های مخابراتی جلو توزیع و فروش سیمکارتهای بدون ثبت را بگیرند.
انجنیر محمد خان معاون اول ریاست اجراییه ، با بیان اینکه مردم باید از اهمیت مخابرات آگاه شوند تاکید نمود که به منظور جلب اعتماد استفاده کنندگان از خدمات مخابراتی و مکاتباتی در قسمت مصؤن بودن مکالمات صوتی و مکاتبات آنها آرامش خاطر شان را بدست بیاورند  زیرا این حفظ و نگهداری امانت مردم مسؤلیت و مکلفیت قانونی، اسلامی و وظیفوی وزارت مخابرات است که این مصؤنیت را ایجاد نماید معلومات صوتی و مکالماتی بعنوان امانت در نزد وزارت مخابرات و شرکت های عرضه خدمات مخابراتی و انترنتی است و حفظ امانت بر اساس آموزه های دینی و قانونی ما وظیفه تلقی میشود و پخش و نشر آن بدون مجوز قانونی عدول از قانون اساسی پنداشته میشود.
معاون اول ریاست اجرائیه همچنان بیان نمود که  با استفاده درست از خدمات مخابراتی و تکنالوژی معلوماتی میتوان به شکل احسن و پسندیده گراف فساد اداری، قاچاق مواد مخدر و حملات دشمنان مردم افغانستان را  پائین آورد و دست یافتن به این مزایا فقط با اگهی دهی اساسی و درست در مورد تکنالوژی معلوماتی به شهروندان امکان پذیر است.
انجنیر محمد خان از وزارت مخابرات و تمام شرکت های مخابراتی خواست که در سال آینده سه هدف عمده را در پهلوی عرضه خدمات مخابراتی و مکاتباتی برای شهروندان کشور از قبیل پوشش سرتاسری، آگهی دهی طرز استفاده بهتر از فضا های اجتماعی و آگهی دهی در مورد حکومت الکترونیکی به شهروندان کشور در نظر داشته باشند
معاون اول ریاست اجرائیه همچنان  از وزارت مخابرات خواست که جلوی لیلام فریکونسی ها را که سرمایه ملی کشور است بگیرند و فریکونسی را در هر حالت حفظ نمایند حتی درحالت اضطرار. ختم / نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا