اخبارجهان

امارات متحدۀ عربی به افراد با استعداد و نوآور تابعیت آن کشور را اعطا می کند

دبی/ دی نشنل/11 دلو/باختر

امارات متحدۀ عربی به افراد با استعداد ونوآور، تابعیت امارتی اعطا می کند. این تغییر در قانون  آن کشور بدان معناست که فرد می تواند با حفظ تابعیت اول خود ، تابعیت دوم ( تابعیت امارات ) را نیز اخذ کند.

آژانس باختر به نقل از دی نشنل  گزارش داد که افراد سایر کشورها می توانند برای اولین بار تابعیت امارات را در روند جدیدی که امروز توسط شیخ محمد بن راشد ، صدراعظم و حاکم دبی اعلام شد ، دریافت کنند.

برای دریافت تابعیت امارات ، یک مقیم باید توسط یک نهاد فدرال در کابینه امارات متحده عربی ، هریک ازشورای اجرایی امارات ، محکمه حاکم آنان (دیوان) یا ولیعهد آنان معرفی شود.

افراد واجد شرایط  برای اخذ تابعیت امارات، شامل سرمایه گذاران ، افراد با مشاغل تخصصی – مانند داکتران، انجنیران ، دانشمندان  و همچنان هنرمندان و سایر افراد “مستعد” یا “خلاق” استند.

همچنان این تغییرات در قانون جدید آن کشور به خانواده ها – همسر و فرزندان افراد واجد شرایط اجازه می دهد تا با حفظ تابعیت فعلی خود ،تابعیت امارات را نیز داشته باشند.

کابینۀ امارات متحده عربی به دنبال دستور شیخ خلیفه امیر و رییس دولت امارات  با هدف جذب و حفظ افراد باهوش و متخصص ، که باعث غنی سازی جامعۀ امارات متحده عربی می شود  و به پیشرفت  آن کشور کمک می کند، این تغییر را در قانون آن کشور وارد کرد.

شیخ محمد بن راشد گفت: “ما اصلاحیه های قانونی را تصویب کردیم که اجازه می دهد تابعیت امارات متحده عربی را به سرمایه گذاران ، استعدادهای متخصص و متخصصان از جمله دانشمندان ، داکتران ، مهندسان ، هنرمندان ، نویسندگان و خانواده های آنها اعطا کند. هدف ازحکم جدید ، جذب استعدادهایی است که به توسعه کشورما کمک می کنند.”

کابینه امارات ، محکمه های محلی امارات و شوراهای اجرایی افرادی را که واجد شرایط تابعیت استند معیارهای مشخصی که برای هر گروه تعیین شده است ، معرفی می کنند. این قانون به گیرندگان گذرنامه امارات اجازه می دهد تابعیت موجود خود را حفظ کنند.”فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا