اخبارجامعه

روز جهانی حفاظت از محیط زیست در بدخشان تجلیل شد

فیض آباد،15 جوزا ، باختر
از روز جهانی حفاظت از محیط زیست در شهر فیض آباد با حضور دها تن از روئسای ادارات محلی، علما، متنفذین و رسانه ها تجلیل به عمل آمد.
قاری فیض آلرحمن ابراهیمی رییس محیط زیست ولایت بدخشان به آژانس باخترمیگوید که بعد از حاکمیت امارت اسلامی تحفظ حیات و حش در یک وضعیت عادی سپری می گردد و به هیچ شخص اجازه شکار بی رویه حیوانات در حال انقراض داده نشده است.
وی گفت: تا کنون گزارشی از مزاحمت ها برای پلنگ های برفی، آهوی مارکوپولو، آهوی مارخوروسایر حیوانات به اداه ما مواصلت نورزیده است و نیز تیم کاری اداره محیط زیست به سایر نقاط بدخشان سفر نموده با مسئولین و مردم محل قرار داد نامه های جهت تحفط حیات وحش، نگهداری ساحات حفاظت شده دومین پارک ملی وجلو گیری از ریشکن ساختن نباتات طبی به امضا رسیده است .
مسئولین ریاست حفاظت محیط زیست می گویند که بدخشان سرشار از منابع طبیعی بخصوص حیات وحش وافر را در خود جای داده است که درسطح دنیا نظیر آن کمتر یافت میگردد و در سال 2006 موسسه تحفظ حیات وحش یک سلسله کار های مهم را در این بخش انجام داده است که تاکنون نیز ادامه دارد.
آنان در بخش آلودگی آب و هوای مرکزو شهر های این ولایت اظهار نگرانی نموده می گوید که دفن کثافات و استقامت دهی مواد فاضله به دریای کوکچه مایه نگرانی است و نباید مردم فرهنگ شهر نشینی را زیر پا نموده ذباله های شان را به دریای کوکچه سوق دهند و در این راستا ازشهر وندان و موسسات میخواهند، جهت عدم آلودگی آب و هوا با ریاست محیط زیست همکاری بیشتر نموده از آلوده شدن آب دریای کوکچه جلو گیری نمایند.
مولوی شیر احمد جواد رییس امر بالمعروف ولایت بدخشان یگانه راه برون رفت از آلودگی دریای کوکچه و داخل شهر فیض آباد را ایجاد تشناب ها در داخل شهر و همکاری رسانه ها و امامان مساجد عنوان نمود. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا