اخبارفرهنگ

رییس اطلاعات و فرهنگ هرات با معینان مالی و اداری، فرهنگ و هنر و جوانان وزارت اطلاعات فرهنگ دیدار کرد

هرات/ 6جدی/ باختر

رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات با معینان مالی و اداری، فرهنگ و هنر و جوانان وزارت اطلاعات فرهنگ دیروز در کابل دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر؛ در این دیدار مولانا نعیم الحق حقانی، رییس اطلاعات فرهنگ ولایت هرات دررابطه به برخی از چالش ها، ازجمله کمبود وتعدیل تشکیل، مشکلات جوانان وآبدات تاریخی و ترمیم مرمت آنها صحبت کرد وخواهان توجۀ بیشتر مسوولان مربوط در زمینه شد.

در این دیدار مولوی عتیق الله عزیزی معین مالی، اداری و گرحندوی وزارت اطلاعات فرهنگ از تقویت سیستم اداری در ولایات خبر داد و به خاطر حل مشکلات و رفع آن وعده همکاری داد.

همچنان مولوی سعد الدین سعید، معین فرهنگ وهنر وزارت اطلاعات فرهنگ، روی مسایل فرهنگی و هنری ولایت هرات معلومات ارائه کرد و خواهان توجه به آبدات تاریخی و میراث های فرهنگی آن ولایت شد.

وی افزود: امارت اسلامی افغانستان با تمام توان در قسمت ترمیم ومرمت آبدات تاریخی کشور به خصوص آبدات تاریخی هرات توجه جدی خواهد کرد.

معین جوانان وزارت اطلاعات فرهنگ روی مشکلات جوانان از جمله فراهم کردن زمینۀ بیشتر تحصیل برای جوانان، راه اندازی کارگاه های آموزشی وفن حرفه صحبت کرد وافزود که معنیت جوانان در سال پیشرو برنامه های منظم در بلند بردن ظرفیت های علمی و تحصیلی وفراهم کردن زمینۀ شغلی جوانان در تمام ولایت ها دارد.

گفتنی است که در هرات بیش از هشتصد آبدۀ تاریخی موجود است به گفته کارشناسان امور فرهنگی اگر در قسمت ترمیم وحفاظت آبدات تاریخی توجۀ جدی نشود به مرور زمان از بین خواهد رفت.

محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا