جهان

درگیری نظامیان پاکستان و شبه نظامیان هژده کشته برجای گذاشت

 

اسلام آباد/دان/باختر/17حمل

در درگیری بین شبه نظامیان و نیروهای نظامی در وادی تیرای ایالت خیبر پشتونخوا چهارده ستیزه جو و چهار نظامی کشته شده اند.

به گزارش آژآنس باختر به نقل از منابع خبری پاکستان در این درگیری ها پنج تن از نظامیان و تعدادی از ستیزه جویان زخمی شده و سه مرکز نظامی آسیب جدی دیده است .

بر اساس این گزارش ، در ادامه این درگیریها محل اقامت دو تن از اعضای کمیته صلح از سوی شبه نظامیان به آتش کشیده شده و تعدادی از خانه های مردم مورد هدف راکت اندازهای شبه نظامیان قرار گرفته است.

مبارزه بین نیروهای نظامی پاکستان و شبه نظامیان در دره تیرا که یک مسیر مهم و استراتژیک است در چند ماه گذشته ادامه داشته است ، اما اخیرا" با تصرف برخی مناطق توسط شبه نظامیان این درگیری ها تشدید شده است.
مامورین امنیتی در حال حاضر و در زمان باقی مانده به برگزاری انتخابات سراسری در پاکستان در بیستم و یکم ماه ثور سال روان نگران آن هستند که مناطقی از حاشیه های شهر پشاور تحت کنترول شبه نظامیان در آید.
حدود چهل هزار نفر از ساکنان دره تیرا از زمان آغاز درگیرها بین اردوی پاکستان و شبه نظامیان در هفته های گذشته از خانه های خود آواره شده اند.
از سوی دیگر درگیری بین برخی شبه نظامیان وابسته به گروه تحریک طالبان پاکستان از جمله گروههای غیر قانونی لشکر اسلام و انصار الاسلام در این مناطق مشکلات امنیتی فراوانی را برای مردم به وجود آورده است.
از سوی دیگر شاهدان عینی گفتند  که اصابت چهار راکت آر پی جی 7 از نقطه نامعلومی به نواحی مسکونی  حیات آباد پشاور حداقل یک کشته برجای گذاشته و پنج نفر از جمله چهار کودک را مجروح ساخته است.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حملات را برعهده نگرفته است  اما مامورین اداره محلی، شبه نظامیان را در این نوع حملات مقصر می دانند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا