امنیت

معین ارشد امنیتی: بررسی کارکرد پولیس ملی-یک ضرورت عاجل است

کابل باختر 8 عقرب
معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله میگوید که عمده‌ترین مشکل وزارت امور داخله عدم تفتیش درست داخلی از کارکردهای قدمه‌های پولیس ملی افغانستان است که ضرورت به مدیریت و رهبری سالم دارد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور داخله به آژانس باختر، ستر پاسوال مراد علی مراد معین ارشد امنیتی که در یک سیمنار آموزشی در کابل سخن میگفت اظهار داشت:  با گذشت ده سال هنوز گزارش دقیق از اکمالات و ضایعات تجهیزات نیروهای پولیس ملی به دسترس نیست و این عامل-حامیان خارجی نیروهای امنیتی را در قسمت اکمال مجدد متردد ساخته است.
وی گفت که دشمن نیروهای پولیس تنها طالب و داعش نیست، بلکه قراردادی‌های اعاشه آن‌ها نیز است که با نرساندن اعاشه سربازان در نقاط مختلف کشور سبب کاهش روحیه جنگی نیروهای پولیس و عدم اعتماد آن‌ها بالای سطوح بلند حکومت می‌شود. معین ارشد امور امنیتی به رییس تفتیش و دیگر مسوولان مرتبط هدایت داد تا به زیردستانش تفویض صلاحیت نموده و گزارشات جامع از عملکرد پولیس تهیه و ارایه نمایند. او افزود که با نزدیک شدن فصل زمستان نیاز است تا گزارش جامع از تثیبت احتیاجات اعم از البسه، روغنیات، لوجستیک، لوازم زمستانی و تاسیسات نیروهای پولیس ملی صورت گرفته و در قسمت اکمال آن اقدام صورت گیرد.
جنرال مرادعلی‌مراد با تاکید بر آوردن اصلاحات و ریفورم باردیگر بیان داشت که هر مسوول قدمه‌های پولیس ملی که در اجرای وظایف شان سهل‌انگاری نمایند، مورد بازپرس و مجازات و هر سربازی‌که از خود در اجرای وظایف شایستگی نشان بدهد مورد مکافات قرار خواهند گرفت. ختم/ شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا