جامعه

تاکید اداره مهاجرت آلمان به ادامه اخراج پناهجویان افغان

برلین – دویچه وله- باختر 20 دلو
اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان در نظر دارد که اخراج پرمناقشه پناهجویان افغان را ادامه بدهد.
خانم یوتا کورت، رئیس اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان به روزنامه «پساور نوین پریسه» گفت: «حکومت آلمان فدرال به این نظر خود استوار می‌ماند که بازگشت (پناهجویان) به افغانستان باید به صورت مسئولانه اما ثابت قدم انجام یابد.»
او در ارتباط به نگرانی‌های امنیتی در افغانستان گفت: «در افغانستان مناطقی وجود دارد که نسبتاَ امن به شمار می‌روند. جاهای بدیل برای پناه بردن در داخل کشور وجود دارد.»
خانم کورت، افزود که نگرانی‌ها راجع به وضعیت امنیتی نیز به شکلی در نظر گرفته می‌شود که در روند رسیدگی به تقاضای پناهندگی، نیازمندی به محافظت و خطراتی که در سطح کشور مانع اخراج می‌شوند، به صورت فردی مورد بررسی قرار می‌گیرند.
رئیس اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان گفت: «علاوه بر این، در سال گذشته بیش از سه هزار افغان به صورت داوطلبانه به کشور شان بازگشت کرده اند.»
این در حالی است که براساس گزارش ملل متحد که روز دوشنبه گذشته  نشر شد، وضعیت امنیتی افغانستان به صورت چشمگیر خرابتر شده است. شمار کشته‌شده‌ها و زخمیان در سال گذشته میلادی به ۱۱ هزار و ۴۱۸ تن رسیده است.
وزارت داخله آلمان فدرال آلمان بعد از امضای یک تفاهمنامه با حکومت افغانستان در ماه اکتوبرگذشته  از ایالت‌های آلمان تقاضا کرد که پناهجویان رد شده افغان را اخراج کنند. نخستین اخراج گروهی پناهجویان افغان در ماه دسامبر و دومین مرحله آن در ماه جنوری گذشته اجرا شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا