فرهنگ

دکتوررهین :فرهنگ اسلامی و ملی ما و اخلاقیات جوانان و نوجوانان ما امری است که ما همه باید درقبال آن احساس مسوولیت کنیم

کابل باختر/ 12/ جوزا

درجلسهء مشترک مسوولان تعدادی از شبکه های تلویزیونی خصوصی باکمیسیون بررسی شکایات و تخلف های رسانه ئی وزیر اطلاعات و فرهنگ دکتور سید مخدوم رهین از آنان خواست تا تحکیم وحدت ملی را در رائس اولویت های انتشاراتی خود قراردهند.

به گزارش خبرنگارآژانس باختر :

 دکتور رهین اظهار داشت که در شرایط حساس حاضر، ملت ما بیش از هر چیز نیاز به وفاق ملی دارد و اجازه نباید دادکه بیگانگان درمیان ما بنام های قومیت و مذهب و زبان تفرقه بیندازند و ما نیز ناخود آگاه وسیله اعمال تمایل ایشان گردیم .

 وزیر اطلاعات و فرهنگ افزود: حیرت آوراست که دربعضی از تلویزیون های ما اعلاناتی به نشر می رسد که اگر به فلان شرکت مبلغ 60 هزار دالر بپردازید برای شما درفلان کشور خانه وویزای اقامت پنج ساله تهیه ميکند من امیدوارم تلویزیون های ما با احساس مسوولیت از ادامهُ نشر چنین اعلاناتی خود داری نمایند.

 وزیر اطلاعات و فرهنگ خطاب به مسوولان تلویزیون ها گفت، فرهنگ اسلامی و ملی ما و اخلاقیات جوانان و نوجوانان ما امری است که ما همه باید درقبال آن احساس مسوولیت کنیم . متاسفانه اخیراً شماری از تلویزیون ها دراین عرصه کم توجهی میکنند واگر این کم توجهی ادامه یابد کمیسیون بررسي شکایات و تخلف های رسانه ئی موضوع را به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

سوژهُ بعضی از سریال ها و صحنه های شماری از سریال ها و متن آهنگ ها آمیخته با ابتذال اند که تناسبی با روحیه مردم و خانواده های ما ندارند من ازآن رسانه های تصویری که به این امر توجهی ندارند جداً تقاضا می کنم در قبال اخلاقیات جوانان و نوجوانان ما بی تفاوت نمانند.

 یکی از مسوولان تلویزیون ها پیشنهاد کردکه کمیسیون مشترکی ازطرف وزارت اطلاعات و فرهنگ و نمایندگان شبکه های تلویزیونی تاسیس گردد که سریال ها و فلم های وارداتی خارجی را پیش از نشر مورد ارزیابی قراردهد. قرارشد بحث مفصل و تصمیم گیری دراین باب درجلسه بعدی صورت گیرد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا