سیاست

صلاح الدین ربانی ،افغانستان به نقش و همکاری چین در روند صلح به دیده قدر می نگرد

کابل 16 حمل باختر
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه امروز، با دینگ زیجون
سفیر جمهوری مردم چین مقیم کابل، ، دیدار کرد.
به اساس معلومات فتر سخنگوی وزارت خارجه به آژانس باختر،در آغاز این ملاقات، سفیر جمهوری مردم چین مقیم کابل، از وزیر امور خارجه کشور، دعوت کرد تا در یک فرصت مناسب از جمهوری مردم چین دیدار نماید.
وی در مورد همکاری و کوشش های چین در راه تأمین صلح و ثبات و آشتی ملی در افغانستان به وزیر امور خارجه معلومات ارایه نمود. موصوف افزود: " تأمین صلح و ثبات در افغانستان نه تنها برای مردم افغانستان مهم است، بلکه برای کشورهای همسایه، منطقه و جهان از اهمیت فوق العاده برخوردار می باشد."
وی گفت: "چین در این راستا از هیچ گونه تلاش و همکاری دریغ نخواهد کرد.
او همچنان گفت: بر اساس وعده رییس جمهور چین به رییس جمهور افغانستان در مورد فرستادن محققان و متخصصان چینایی به افغانستان، گروپ اول از وزارت تجارت چین در هفته آینده وارد افغانستان می شود تا در قسمت تهیه برنامه های کوتاه مدت و درازمدت برای انکشاف اقتصاد ملی افغانستان، انرژی، استخراج معادن، خانه سازی و دیگر عرصه های مورد ضرورت، با متخصصان افغانی مشترکاً کار نمایند.
به همین گونه سفیر جمهوری مردم چین مقیم کابل از کمربند اقتصادی راه ابریشم که طرح آن از طرف صدراعظم چین پیشنهاد شده است، به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان معلومات داد.
سپس وزیر امور خارجه در مورد کمربند اقتصادی راه ابریشم گفت: "دولت افغانستان از پیشنهاد و طرح متذکره کاملاً استقبال نموده و در این راستا به هر نوع همکاری با کشور دوست جمهوری مردم چین آماده می باشد.
وزیر امور خارجه افزود: "افغانستان در تأمین صلح و ثبات و روند آشتی ملی در افغانستان به نقش و همکاری جمهوری مردم چین به دیده قدر نگریسته، و باحضور همکاری چین با روند صلح، ما شاهد انکشافات مثبت در این راستا بوده ایم."

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا