جهان

توییت ترامپ درباره تحریم کوریای شمالی دردسر آفرید

واشنگتن – بی بی سی – 3حمل – باختر
مقام‌های دولت امریکامی‌گویند برخلاف توییت رییس جمهور که نوشته بود دستور لغو تحریم‌های تازه کوریای شمالی را صادر کرده، تحریمی در این زمینه لغو نشده است و  ترامپ به تحریم‌های آتی اشاره داشته است.
دیروز رییس جمهور امریکادر توییترش نوشت دستور لغو "تحریم‌های گسترده تازه " صادر کرده است.
تصور می‌شد منظور  ترامپ تازه‌ترین تحریم‌های اعلام شده علیه دو شرکت کشتی‌رانی چینی است که روز پنجشنبه توسط وزارت دارایی اعلام شد.
با این همه مقام‌های دولت امریکاکمی بعد اعلام کردند که منظور  ترامپ تحریم‌های آینده بوده است.
رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابع بدون نام خبر داده‌اند  ترامپ تدابیری را لغو کرده که قرار بود در روزهای آینده اعلام شود.
قصر سفید پیشتر بدون توضیح درباره ماهیت تحریم‌های لغو شده گفته بود که رییس جمهور از کیم جانگ اون رهبر کوریای شمالی خوشش می‌آید و این تحریم‌ها را ضروری نمی‌داند. این درحالی است که مشاور امنیت ملی  ترامپ همین تحریم‌ها را پراهمیت خوانده بود.
وزارت دارایی امریکاگفته بود که این تحریم‌ها به این دلیل وضع شده است که شرکت‌های مزبور به کوریای شمالی برای دورزدن تحریم‌های امریکاکمک می‌کردند. مقام‌های آمریکایی گفتند که شصت و هفت کشتی متعلق به این دو شرکت در نقض تحریم کوریای شمالی فعالیت داشته‌اند.
تنها چند ساعت بعد از اعلام این تحریم‌ها کوریای شمالی از دفتر عضویت در تشکیلات موسوم به "دفتر ارتباط دایم بین دو کوریا" خارج شد.
معاون وزارت وحدت دو کوریا در دولت کوریای جنوبی با اعلام این خبر گفت " نمایندگان کوریای شمالی در جلسه نمایندگان دو کوریا گفتند که به دستور مقامات عالی پیونگ یانگ کار در این دفتر را متوقف می‌کنند."
وی افزوده است که کوریای جنوبی همچنان به عضویت خود در این دفتر ادامه می‌دهد و کارمندان اعزامی کوریای جنوبی به دفتر ارتباط دایم مطابق معمول در محل کار خود حاضر خواهند شد.
دفتر ارتباط دایم دو کوریا در ماه سپتامبر سال گذشته و براساس توافق کیم جونگ-اون، رهبر کوریای شمالی، و مون جایه-این، رییس جمهور کوریای جنوبی ایجاد شد تا به عنوان کانال ارتباطی بین دو کشور فعالیت کند.  فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا