سیاست

داکتر عبدالله عبدالله: // هیچ فرد و گروهی نمی‌تواند آزادی بیان و حقوق شهروندان را سلب کند

کابل باختر13 ثور
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، امروز در مراسم فاتحه‌‌خوانی گروهی از خبرنگاران که در رویدادهای خونبار پسین به شهادت رسیده بودند، اشتراک کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر:  دراین مراسم رییس اجراییه یک‌بار دیگر با خانوادۀ رسانه‌ ها و مردم افغانستان ابرار غم‌شریکی کرد و بر روح قربانیان راه آزادی و دفاع از ارزش‌های انسانی، اتحاف دعا نمود.
رییس اجرائیه  در این برنامه گفت: آزادی بیان حقوق هر شهروند و از دست‌آوردهای مردم افغانستان است و هیچ فرد یا گروهی توان سلب کردن آنان را ندارد.
رییس اجراییه یک بار دیگر بر اتحاد و همسبتگی مردم افغانستان تأکید کرده افزود: افراد و گروه‌های در پی ایجاد نفاق و بهره برداری از این وضعیت‌ اند، اما هرگز به هراس‌افگنان و حامیان شان اجازه نخواهیم داد تا به اهداف جنایت کارانۀ شان برسند.
همچنان دراین مراسم پوهاند محمد رسول باوری سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ با ابراز تسلیت به خانواده های شهدا، خاطرنشان ساخت که این وزارت با تمام امکانات دست داشته خود درخدمت ژورنالیستان قرار داشته و ازآنان حمایت میکند.
به همین ترتیب محمد اشرف رسولی به نماینده گی از خانواده های شهدا صحبت کرد و ازحکومت خواست تا عاملان حادثه دهم ثوررا که درآن شماری ازخبرنگاران نیز به شهادت رسیدند، شناسایی و به پنجه قانون بسپارند.
همینگونه دراین مراسم شفیقه حبیبی رییس انجمن حمایت از زنان ژورنالیست، باری سلام و فتیح الله بابکرخیل رییس تلویزیون مشعل نیز پیرامون حادثه خونین دهم ثورصحبت کرد و باخانواده های شهدا ابرازغمشریکی کردند.   ذبیح الله علم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا