سیاست

مشكلات مهاجران و بيجا شده گان بررسي شد

 

كابل باختر 11 حمل

رییس جدید كميشنري سازمان ملل متحد در امور پناهندگان  در افغانستان، بعد از ظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نموده و رسیدگی به مشکلات مهاجران و بی جاشدگان را به بحث گر فتند.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،

بو ژاک، رییس جدید كميشنري سازمان ملل متحد در امور پاهندگان، در نخست اظهار داشت که این سازمان برای کمک و همکاری به منظور رسیدگی به مشکلات مهاجران و بی جاشدگان،  بادولت و مردم افغانستان تعهدات دراز مدت دارد.

وی ضمن توضیح برنامه اداره متذکره در افغانستان، گفت که در جریان مأموریت جدید خود تلاش کرده است تا نشست های سه جانبه و چهار جانبه را در امر رسيدگی به مشکلات بی جاشدگان و مهاجران، با کشورهای همسایه افغانستان برگزار نموده و در این مدت بررسی های را از وضعیت بی جاشدگان داخلی در ولایات کابل، قندهار و بامیان نیز انجام داده  است.

همچنین وی با ادارات ذیربط در دولت افغانستان و پارلمان کشور، در خصوص ورود مهاجران به کشورهای همسایه، مجازت آنان ازسوی کشورهای میزان در بعض موارد و چگونگی هماهنگی در راستای ادغام مجدد عودت کنندگان ، بحث های داشته است.

وی پیشنهاد نمود تا برای بررسی همه جانبه مشکلات و رسیدگی به خواسته های بی جاشدگان و مهاجران، جلسه با شرکت نمایندگان نهاد های مربوطۀ سازمان ملل متحد و ادارات ذیربط در دولت افغانستان برگزار گردد، وی از معاون رییس جمهور تقاضا نمود تا در این جلسه شرکت نماید.

سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور، مأموریت جدید رییس كميشنري سازمان ملل متحد در امور پناهندگان را به وی تبریک گفته و از همکاری های این نهاد در کمک به دولت و مردم افغانستان ابزار قدر دانی نمود.

معاون رییس جمهور رسیدگی به مشکلات بی جاشدگان و مهاجران افغان را از موضوع و حیاتی عنوان نموده و از توجه بیشتر سازمان ملل متحد در این زمینه استقبال نمود.

معاون رییس با اشاره به این موضوع که بعضا از بی جاشدگان داخلی و مهاجران افغانستان در موارد سؤ استفاده صورت گرفته و سبب ایجاد نا امنی در کشور می گردد، ابراز امید واری نمود که كميشنري سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و دولت افغانستان بتواند در هماهنگی و همسویی باهم، بر مشکلات موجود در این زمینه غلبه نموده و گام های مثبتی را دراین راستا بردارند.

معاون رییس جمهور ضمن تاکید بر توجه لازم در راستای مقابله با پدیده  مهاجرت و بی جا شدگی در کشور به رییس جدید كميشنري سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در افغانتسان اطمینان داد که جلسه ای که برای بررسی مشکلات همه جانبه مهاجران و بی جا شدگان برگزار می شود شرکت خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا