سیاست

معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری : همه ما بخاطر دفاع از کشور و تمامیت ارضی کشور مسوولیت مشترک داریم

کابل باختر 24 جدی
سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری به اساس هدایت سرقوماندان اعلی قوای مسلح و فیصله شورای امنیت ملی پس از ظهر امروز در جلسه یی با مسوولان  امنیتی کشور مفکوره عملیاتی ولایات شمال و شمال غرب کشور را به بررسی گرفت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: درین جلسه که سرپرست هاى وزارت دفاع ملی، ریاست عمومی امنیت ملی، وزارت امور سرحدات، قوماندان عمومی سرحدی وزارت امور داخله، جنرالان و مسوولین قطعات و اپراسیون های مربوطه اشتراک داشتند، ابتدا دگرجنرال مراد علی مراد قوماندان قوت های زمینی، برنامه عملیاتی ولایت شمال و شمالغرب کشور را تشریح کرد.
موصوف گفت، مفکوره عملیاتی که توسط نیروهای امنیتی کشور، اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی، عملی می گردد، اهداف آن را تخریب و از بین بردن گروه هاى دشمن و رفع  تهدیدات موجوده، فراهم ساختن زمینه پیوستن مخالفین مسلح به دولت، انسجام قوت های مردمی، ایجاد شرایط امن برای حکومت داری خوب و انکشاف امنیت از مراکز ولایات به ولسوالی ها، تشکیل میدهد.
به همینگونه سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی و سرپرست وزارت دفاع ملی پیرامون موضوع صحبت نموده نظریات و پیشنهاداتی را ارایه داشتند.
غلام حضرت قوماندان محلی ولسوالی بالامرغاب در صحبتی وعده همکاری و حمایت مردم را از تحقق این برنامه ابراز داشت.
معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری در صحبتی گفت: نیروهای امنیتی کشور درین شرایط حساس در دفاع مستقلانه از کشور شان، در آزمون بزرگ تاریخی قرار دارند. آغاز مرحله دفاع مستقلانه وظایف سترگ و ملی را در برابر قوت های امنیتی کشور قرار داده است که لازم است با تلاش و مساعی لازم از آن موفقانه  بدر آیند.
معاون اول وسرپرست ریاست جمهوری ضمن تاکید بر وظایف منسوبین قوای مسلح کشور افزود؛ تامین امنیت شاخص مهم و اساسی در جامعه است، ایجاد بستر برای حکومت داری خوب و پیشرفت و ترقی کشور وابسته به ثبات وامنیت آن کشور میباشد.
معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری همچنان یاد آور شد، اعتماد و باور مردم کشور روز بروز به نیروهای امنیتی کشور شان افزایش یافته و این خود میرساند که نیروهای امنیتی به تجربه و پختگی لازم مسلکی رسیده اند.
معاون اول وسرپرست ریاست جمهوری گفت، همه ما بخاطر دفاع از کشور و تمامیت ارضی کشور مسوولیت مشترک داریم، سهم گیری و حمایت مردم از نیروهای مسلح کشور نمایانگر آنست که مردم افغانستان در دفاع از کشور شان و تامین ثبات و امنیت، همه دست بدست هم داده، مجدانه میکوشند.
معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری همچنان گفت: یقین و باور کامل دارم با توجه به اینکه نیروهای امنیتی ما متشکل از اقوام مختلف ، اشخاص مسلکی مکتبی و غیر مکتبی با تجربه و دا رای مورال بالای رزمی میباشند، در پیشبرد این وظیفه ملی موفقانه و پیروز مندانه عمل می نمایند.
همچنان رحمت الله تركستانى یکتن از بزرگان ولایت فاریاب صحبت نموده از حمایت مردم از برنامه های دولت و خیزش های مردمی  به حمایت نیروهای امنیتی کشور، آماد گی مردم را آن ولایت را ابراز داشت .
درین جلسه ضمن صدور هدایت مقتضی به مسئولان نهاد های امنیتی  به منظور اجرای عملیات موفقانه فیصله گردید تا از آنجا که خیزش های مردمی گام مهم در تامین ثبات و امنیت مناطق مربوطه بر شمرده میشود به مسوولان دستور داده شد  تا از آنها حمایت به عمل آورند.
در این جلسه همچنان  از برادران آزرده خاطر خواسته شد تا به نیروهای دولت مردمی شان پیوسته و درین شرایط حساس در دفاع از کشور شان سهم شایسته شان را ادا نمایند.
این جلسه حمایت و همکاری مردم را در تحقق برنامه های دولت مهم دانسته  و بر همکاری مردم درحمایت از نیروهای امنیتی کشور تاکید ورزید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا