جهان

صدراعظم پاکستان به ترکیه رفت

اسلام آباد/دی نیوز انترنشنل/باختر/23دلو
محمد نواز شریف، صدراعظم پاکستان برای شرکت در نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و ترکیه امروز به ، شهر انقره، پایتخت ترکیه سفر کرد.
به گزارش آژانس باختر به نقل از صفحه انترنیتی دی نیوز انترنشنل، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت، در این نشست که در شهر انقره، پایتخت ترکیه برگزار می گردد، رهبران افغانستان، پاکستان و ترکیه با هم گفتگو خواهند کرد.
اولین بار اجلاس سه جانبه ، افغانستان، پاکستان و ترکیه در سال 2007 میلادی به منظور بررسی و گفتگو درباره همکاریهای امنیتی، اقتصادی و توسعه روابط دوستانه میان این کشورها برگزار شده بود.
هشتمین اجلاس سه جانبه در ترکیه با عنوان صلح پایدار در آسیا  موضوعات مهمی در خصوص صلح افغانستان  واگذاری امنیت به دولت افغانستان، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در روز شانزدهم حمل 1393  و خروج نیروهای نظامی امریکا و پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" در 2014 را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.
طبق همین خبر، در حاشیه این اجلاس نواز شریف با عبدالله گل، رییس جمهوری و رجب طیب اردوغان، صدراعظم ترکیه و حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان نشست مشترکی خواهد داشت.
وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرده است که اسلام آباد به حمایت و کمک به پیشبرد روند صلح در افغانستان ادامه داده و متعهد به همکاری با دولت افغانستان بمنظور ارتقای صلح، ثبات و توسعه در افغانستان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا