سیاست

جان نیکلسون : گروه های تروریستی چون حقانی و طالبان دارای پناهگاه های درپاکستان هستند

کابل باختر/ 11/ دلو
تداوم جنگ درافغانستان عوامل گوناگون دارد که ازجمله عامل بسیار مهمی که جنگ را دوامدار ساخته ، پناه گاه های امن و تجهیزات مدرن است که ازاین لحاظ مخالفان مسلح افغانستان درطول این جنگ های فرسایشی از برکت سخاوت جمهوری اسلامی پاکستان برخوردار بودند و هیچگاهی درحسرت نبود پناه گاه وتجهیزات درجنگ شان با افغانستان مواجه نشده اند.
رهبری افغانستان درگذشته ودرحال حاضر بارها تکرار کرده اند و به جامعه جهانی گفته اند که مخالفان مسلح  رادرقلمرو افغانستان جستجونکنید .
همچنان رهبران افغانستان به جامعه جهانی و ائتلاف بین المللی ضد تروریزم هشدار داده اندکه تا زمانیکه منابع تمویل و پرورش و تجهیز مخالفان مسلح که زیر نام اسلام جنایات ضد اسلامی را متقبل میشوند و به دستور تروریست ها عمل میکنند و از منافع آنها تحت پوشش دفاع ازمردم جنایت می آفرینند محال است که دراین نبرد نا مقدس پیروزی ازهان افغانستان و سایر کشورهائیکه درآتش چنین جنگ اعلام ناشده افراط گرایان و تروریستان میسوزند و میسازند، نمیشود.
چنانچه یک جنرال ارشد امریکایی بنام جان نیکلسون قوماندان نیروهای ناتو درافغانستان به اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا امریکا گفته ،تا زمانی که دشمن از داشتن پناهگاه های امن درکشوری دیگر بهره میبرد ، ازبین بردن شان  بسیار سخت میشود.
وی اضافه نموده که پناهگاه های امن تروریست ها درداخل پاکستان مشکل اصلی درمقابله با آن ها و از بین بردن شان است .
به گفته جان نیکلسون ، این پناهگاه ها یکی از چالش های اصلی شان در مبارزه با افراط گرایی و تروریزم محسوب میشود.
این جنرال ارشد امریکایی همچنان گفته که این پناهگاه ها همان هایی هستندکه دشمنان اصلی ما چون شبکه حقانی و طالبان در داخل پاکستان و از آنجا علیه خاک افغانستان دست به حمله می زنند.
جان مک کین یک سناتور جمهوری خواه امریکایی گفته های  جان نیکلسون را تائیدکرده میگوید مقابله با شبکه حقانی و طالبان در زمانی که آنها در مناطق امن پاکستان هستند بسیار سخت و دشوار است ، باید ابتدا پاکستان را مجبور ساخت تا با تروریزم به مقابله بپردازد.
به گفته جان مک کین پاکستان باید پناهگاه ها را  دریابد و آن ها را معدوم کند و درمرحله بعد درمقابله با تروریست ها، ایجاد ظرفیت دفاعی برای ارتش افغانستان توجه شود تا خشونت دراین کشور فروکش کند.
این مقام ارشد امریکا و سناتور امریکایی برموضوع اشاره کرده اندکه از مدت ها خواست مردم و رهبران افغانستان از پاکستان و رهبران شان  آن بوده وچنانچه تلاش های همه جانبه نیز دراین راستا صورت گرفته که جامعه جهانی و کشورهای منطقه شاهد این امر بوده اند ودرآینده نیز تلاش به منظور تامین صلح و ثبات در افغانستان ادامه خواهد داشت ، مشروط براین که پاکستان بروعده ها که بخاطر ختم جنگ در افغانستان ومبارزه با تروریزم را میدهد به آن صادقانه عمل کند.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا