سیاست

محمد کریم خلیلی : افغانستان هیچ گاه به گذشته تاریک بر نخواهد گشت

کابل باختر 30 ثور
نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در امور افغانستان بعدازظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور دیدار نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،
در این دیدار یان کوبیش نماینده خاص سازمان ملل متحد در امور افغانستان مراتب تسلیت و همدری خود را با خانواده هایی که در اثر لغزش کوه در بدخشان و وقوع سیلاب در شماری از ولایت کشور را از دست داده اند بیان نمود. وی با بیان آمادگی ها و کمک های موسسات ملل متحد به خساره مندان ناشی از حوادث طببیعی بر تعهد جامعه جهانی و موسسات ملل متحد برای  ادامه کمک رسانی به خساره مندان ناشی از حوادث طبیعی تاکید نمود.
یان کوبیش همچنین برگزاری موفقانه انتخابات دوراول ریاست جمهوری در افغانستان را به دولت و مردم افغانستان تبریک گفته و حضور گسترده مردم را نشانه علاقه مندی مردم افغانستان به دموکراسی عنوان نمود. وی پیام روشن نامزدان پیشتاز ریاست جمهوری، کمیسیون های انتخاباتی و نهادها و ارگانهای امنیتی را به مردم مبنی بر رقابت سالم و برگزاری یک انتخابات شفاف را در موفقیت و کامیابی آن در دور دوم مهم عنوان نمود.
در این دیدار محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور از مساعدت ها و کمک های موسسات ملل متحد در امر کمک رسانی به خساره مندان ناشی از حوادث طبیعی اخیر اظهار قدردانی و سپاسگزاری نمود. وی اظهار داشت که خوشبختانه علی رغم وجود حوادث طبیعی مکرر در بیش از 20 ولایت کشور، از نگاه رساندن مواد غذایی و غیر غذایی به خساره مندان، کدام مشکل جدی وجود نداشته است.
معاون رئیس جمهور برگزاری موفقانه و حضور گسترده مردم در انتخابات دور اول ریاست جمهوری را پیام روشنی برای دشمنان مردم افغانستان بر شمرده که افغانستان هیچ گاه به گذشته تاریک برنخواهد گشت. وی همچنین اضافه نمود که پیام مردم افغانستان به دوستان جامعه جهانی نیز علاقه مندی و ظرفیت مردم افغانستان در جهت قوام دموکراسی و ارزشهای جدید در این کشور بود.
معاون رئیس جمهور تصریح نمود که عزم دولت افغانستان این است که دور دوم انتخابات را شفاف تر، سالم تر و جامع تر از دور اول برگزار نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا