سیاست

محمد محقق: گفتگوهای صلح در آینده نزدیک نتیجه نخواهد داد

کابل باختر20 دلو
تادامیچی یاماموتو معاون نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان با حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرائیه دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر: در این دیدار معاون ریاست اجرائیه بر لزوم دوام همکاری های جامعه جهانی با افغانستان تاکید نموده و خواستار تجهیز بیشتر قوای هوایی کشور گردید.  محقق گفت که تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان با سلاح های عصری و پیشرفته برای مبارزه با تروریزم اشد ضرورت است. معاون ریاست اجرائیه تاکید کرد که افزایش نیروهای بین المللی، تشکیل یک فرقه در هزاره جات و اکمال فرقه منظور شده کندز، تقویه نیروهای امنیتی در شمال، شمال شرق و ولایت های فاریاب و سرپل از دیگر ضرورت های مبارزه با تروریزم و عناصر نا امنی است.
معاون ریاست اجرائیه افزود:  "برداشت من این است که گفتگوهای صلح در آینده نزدیک نتیجه نخواهد داد و برای تامین صلح و ثبات نیاز است تا نیروهای امنیتی کشور بیشتر از پیش تجهیز گردد." همچنان محقق تاكيد كرد که برای تامین صلح و ثبات و مبارزه با تروریزم در افغانستان نیاز است که جامعه جهانی نیز متحد و همسو عمل کنند. معاون ریاست اجرائیه ابراز امیدواری نمود که اصلاحات در نظام انتخاباتی بر اساس مفاد موافقتنامه تشکیل حکومت وحدت ملی هرچه زودتر عملی گردد.
محقق توازن در ترکیب نیروهای امنیتی و اداره های دولتی را از دیگر نیازهای جامعه افغانستان دانسته تاکید کرد که دولت افغانستان عزم جدی برای مبارزه با فساد اداری دارد و با این پدیده نامیمون مبارزه خواهد کرد. معاون ریاست اجرائیه گفت که کشورهای کمک کننده در نشست های بروکسیل و واوسلو باید با در نظر داشت شرایط و وضعیت افغانستان به گونه ای تصمیم گیری نمایند که با خروج نیروهای بین المللی از کشور خلاء امنیتی بوجود نیاید.  محقق تاکید کرد که اگر توجه جامعه جهانی به سایر کشورها و مسائل جهانی باعث کاهش کمک ها به افغانستان گردد، تمام دستاوردهای جامعه جهانی ومردم افغانستان طی ۱۵ سال گذشته به مخاطره خواهد افتاد.
معاون نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان از ادامه کمک های بین المللی به افغانستان اطمینان داد و اما گفت که اوضاع سوریه و بحران مهاجرت در اروپا متواند میزان کمک های بین المللی به افغانستان را اندکی متاثر سازد ولی جامعه جهانی به هر صورت افغانستان را تنها نمی گذارد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا