سیاست

گزارش شاروالي كابل مورد مطالعه و بررسي قرار گرفت

کابل باختر29 ثور
کمیسیون خاص مطالعه و بررسی اعمال حکومت، گزارش شاروالی کابل را مورد مطالعه و بررسی قرار داد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي ولسي جرگه به آژانس باختر، در جلسه ای که به ریاست فضل عظیم زلمی مجددی رئیس این کمیسیون برگزار گردید، اسناد جمع آوری شده و مقایسۀ گزارشات وزارت های زراعت و مالداری و امور شهرسازی و کمیسیون غصب ملکیت های حکومت، مورد بحث قرار گرفت.
در جلسه، گزارش توحیدی کمیسیون غصب ملکیت های حکومت که به ریاست محمد یوسف پشتون مشاور امور شهرسازی ریاست جمهوری و شاروال کابل تهیه شده است، همراه با اطلاعات کمیسیون خاص مطالعه و برررسی اعمال حکومت مورد مقایسه و بررسی قرار گرفت و فیصله شد که گزارش کارکردهای ششماهۀ کمیسیون به صورت کامل و همه جانبه و به گونۀ مستند به جلسۀ عمومی ارائه گردد.
در ادامۀ بحث ها، معلومات ارسالی شاروالی کابل در رابطه به پروژه های آن اداره، مورد مطالعه قرار گرفت و کمی ها و کاستی های آن مشخص و تصمیم اتخاذ گردید تا شاروالی کابل، در زمینه توضیحات بیشتر ارائه نماید.
در بخش دیگری جلسه، اعضای کمیسیون ورقۀ عرض عده ای از اهالی دایچوپان را که ادعا دارند دولت های  وقت در منطقۀ بتخاک ولسوالی بگرامی یک ساحه را جهت اسکان آنان اختصاص داده بودند و اسنادی را نیز به کمیسیون ارائه نمودند، به بحث گرفتند و جهت بررسی بیشتر به جلسات بعدی کمیسیون موکول کردند.
عریضۀ الله گل " مجاهد " نمایندۀ مردم کابل در ولسی جرگه نیز مورد بحث قرار گرفت و تصمیم اتخاذ گردید که از رئیس پروژۀ کابل جدید دعوت به عمل آید تا در جلسۀ کمیسیون توضیحات ارائه نماید.
در جلسه، تصمیم گرفته شد تا به خاطر تهیۀ گزارش دقیق از کارکردهای کمیسیون و گزارش های ارسالی ارگان های ذیدخل، مشاور مقام عالی ریاست جمهوری در امور ساختمانی، تخنیکی، معادن، انرژی و آب و وزرای امور شهرسازی و زراعت و مالداری، شاروال کابل و رئیس پروژۀ کابل جدید به روز یکشنبه پنجم جوزا در جلسۀ کمیسیون دعوت شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا