جامعه

باشندگان بلخ از افزایش بیکاری شکایت دارند

مزارشریف 21 جوزا باختر
شماری از باشندگان ولایت بلخ از افزایش بیکاری شکایت کردند و میگویند روز به روز بیکاری در آن ولایت افزایش یافته است.
به گزارش آژانس باختر، جنوب شرق روضه مبارک مقابل ریاست شاروالی مزارشریف نقطه تجمع شمار زیادی از کارگرانی است که گاهی تعداد زیادی شان از صبح تا شام منتظر کار فرمایان می مانند و اما دو باره بدون پیدا کردن کار به خانه بر می گردند.
بسم الله یک تن از کارگران که مقابل ریاست شاروالی مزارشریف برای پیدا کردن کار انتظار می کشید، گفت که چند روز است که بیکار می باشد.
وی از دولت مرکزی میخواهد که با ایجاد فابریکه ها زمینه کار برای مردم فراهم کند تا بیکاری در کشور کاهش یابد.
محمد نعیم یک تن از کارگران دیگر گفت که ده ها نفر همه روزه در چوک شاروالی مزار شریف جمع میشوند، اما کار وجود ندارد و از دولت میخواهیم زمینه کار را به کارگران فراهم نماید.
از سویی هم محمد حسن کامران رییس اتحادیه کارگران در ولایت بلخ به خبرنگار آژانس باختر گفت که وضعیت کارگران در این ولایت خوب نیست و به خاطر محو کامل بیکاری به وقت نیاز است.
مطیع الله متین رییس کار، امور اجتماعی شهدا و معلولین ولایت بلخ به آژانس باختر گفت که ما تلاش های خود را جهت اشتغال بیشتر مردم ادامه میدهیم، اما با آنهم تعدادی استند که از بیکاری رنج میبرند.
متین افزود که نا امنی، فرار سرمایه ها و مطمین نبودن تجار از محفوظ بودن سرمایه های شان از علت های بیکاری مردم می باشد.
با آنهم مطیع الله متین از کاهش بیکاری یاد نمود و گفت که وضعیت نسبتاً خوب امنیتی در شمال کشور از یک طرف و از سوی دیگر موقع کشت و کار است تعدادی از جوانان بیکار در قریه ها مشغول کار میباشند.ختم/دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا