امنیت

حملات درافغانستان تا 47 فیصد تشدید یافته است

 

کابل باختر/ 1/ ثور

یک موسسه تحقیقاتی غربی از ازدیاد حملات مخالفان مسلح درجریان سه ماه گذشته سال روان میلادی برافغانستان سخن میگوید.

به گزارش آژانس باختر، مرکز تحقیقاتی سیفتی آفیس که یک نهاد تحقیقاتی غربی است به روز شنبه گزارش را منتشر ساخت که نشان میدهد، درجریان  ماه اول سالجاری هجری خورشیدی حملات مخالفان مسلح به شدت افزایش یافته است و بیشتر ارتش و پولیس افغانستان هدف این گونه حملات اند. این نهاد واضح ساخته از اوایل جنوری تا مارچ سال 2013 میلادی مخالفان مسلح دو هزار و سه صد وسی و یک حمله درافغانستان انجام داده اند که 47 فیصد بیشتر ازحملات است که در سه ماه اول سال 2012 میلادی صورت گرفته است. این موسسه که از حمایت اتحادیه اروپا و نهاد توسعه سويس و وزارت امور خارجه ناروی برخودار است هشدار میدهد که سالروان میلادی سال پراز خشونت درافغانستان خواهد بود.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله در رابطه به گزارش موسسه تحقیقاتی سیفتی آفیس میگویدآنچه را این موسسه نگاشته برای ما قابل قبول نیست . ارقام راکه این موسسه ارائه کرده دقیق نیست و ما نمیدانیم منابع که موسسه سیفتی آفیس به آن دست یافته کی ها اند درحال حاضر ما مصروف بررسی این گزارش هستیم .

اما سخنگوی وزارت دفاع ملی بابخش های این گزارش موافق است، جنرال محمد ظاهر عظیمی به خبرنگار آژانس باختر فقط با گفتن یک جمله اكتفا نمود ( ما میپذیریم که حملات مخالفان مسلح تشدید یافته است ) او از توضیحات بیشتر خودداری نمود.

شماری از آگاهان سیاسی گفته های سیفتی آفیس را ادامه جنگ روانی حلقه های غربی علیه افغانستان میدانند و این راگذشت زمان اثبات خواهدکرد که حملات شدت خواهد یافت یاخیر ؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا